Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Ferit Şahenk, Kral TV’yi de kapatıyor

NTV Spor'u kapatan Doğuş Yayın Grubu’nun şimdi de Kral TV'yi kapatma kararı aldığı iddia edildi.

NTV Spor’u kapatan Doğuş Yayın Grubu’nun şimdi de Kral TV’yi kapatma kararı aldığı iddia edildi.

Medyaradar’ın ulaştığı bilgilere göre; son dönemde sık sık işten çıkarma ve küçülme haberleri ile anılan Ferit Şahenk’e ait Doğuş Grubu, bünyesindeki önemli video müzik kanalı ‘Kral TV’yi de kapatma kararı aldı.

ÇALIŞANLAR TEDİRGİNLİK İÇİNDE

Karar henüz kesinlik taşımamakla birlikte çalışanların büyük tedirginlik yaşadığı gelen haberler arasında.

1994’te Cem Uzan tarafından kurulan Kral TV, Türkiye’nin ilk video müzik kanalı olma özelliğini taşıyor.

Kanal, Tasarruf Mevduatı Sigorta (TMSF) tarafından 15 Haziran 2008’de düzenlenen bir ihaleyle 95 milyon dolar karşılığında Doğuş Yayın Grubu bünyesine geçmişti.

Son yıllarda eski popülaritesinden uzak bir grafik sergilen Kral TV, bu yıl Kral Pop ve Kral World kanallarını da Kral TV bünyesine katarak yeni bir oluşuma gitmeye çalışmıştı.

 

Medya

Halk TV ve TELE 1 ekranları 5 gün kararacak: Lisansları da iptal olabilir

RTÜK’ün yayın cezası verdiği Halk TV ve TELE 1 kanallarının, aynı maddeden bir kez daha ceza almaları halinde lisansları iptal edilecek

BOLD- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) genel yayın türünde, ulusal düzeyde yayın yapan kanallara mevcut yasa kapsamında ilk kez ekran karatma cezası uygulayacak.

RTÜK EMİR TELAKKİ ETTİ

Program durdurma yerine ekran karartma cezası verilmesine tepki gösteren RTÜK üyesi İlhan Taşçı, konuyla ilgili şunları kaydetti, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “medya virüsünden kurtulacağız” sözlerini RTÜK’te kendisine “emir telakki eden” anlayış muhalif, özgün ve özgür yayıncılık yapmaya çalışan televizyon kanallarının sesini kesmeye dönük operasyonun bugün ikinci ayağını gerçekleştirdi. Televizyonların kapatmayla sonuçlanabilecek ceza maddelerinden yaptırım kararı verilmesi bu sürecin ilk aşamasıydı. Bugünkü Üst Kurul toplantısında, TELE 1 ve Halk TV’ye 5 (beş) gün yayın durdurma cezası verildi. Karar oy çokluğuyla alındı.”

LİSANSLARI İPTAL EDİLEBİLİR

Taşçı açıklamasının devamında, ”Ağır ceza kadar vahim olan diğer bir nokta ise bu televizyon kanallarının aynı maddeden 1 (bir) kez daha ceza almaları halinde bu kez kanalların lisansları iptal edilecek” dedi.

Ekran karartma cezası RTÜK’ün belirleyeceği tarihler arasında uygulanacak. 5 gün boyunca bu televizyonların ekranları karartılacak.

Gençlerden ‘Sosyal medyama dokunma’ kampanyası: ‘Sakin ol şampiyon’

Okumaya devam et

Medya

ATV için yapılan 90 bin şikayeti RTÜK görmezden geldi

Muhalif kanallara ceza yağdıran Radyo Televizyon Üst Kurulunun, ATV için 6 ayda gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadığı ortaya çıktı.

BOLD – Muhalif kanallara yönelik baskıcı olmakla suçlanan ve son olarak Ülke TV’deki Sevda Noyan’ın konuşmaları sonrası çokça tartışılan, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) yeni bir skandalla gündemde.

RAPOR BİLE TUTULMADI

CHP’li RTÜK üyesi İlhan Taşcı’nın hazırladığı rapora göre, kurul kanallar arasında ayrımcılık yapıyor. Rapora göre, son 6 ay içerisinde, Tele 1, FOX TV ve Halk TV gibi muhalif kanallara para ve yayın durdurma cezası yağdıran RTÜK, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyinin yönetimindeki, Turkuaz Medya bünyesinde faaliyet gösteren ATV kanalına, vatandaşlardan gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadı.

BAŞKAN ŞAHİN KANALIN HAMİSİ GİBİ

Raporu hazırlayan Taşcı, “RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in iktidar yanlısı ATV kanalının hamisi, koruyucusu gibi davrandığının belgesi. Resmen Şahin tarafından ATV’ye dokunulmazlık zırhı giydirilmiş durumda” ifadelerini kullandı.

SAĞLIKÇILARI HEDEF GÖSTEREN MÜGE ANLI İLK SIRADA

Ocak 2020-Haziran 2020 tarihleri arasında RTÜK’e en çok şikâyet edilen kanal ATV oldu. Bu kanal izleyiciler tarafından 89 bin 987 kez RTÜK’e şikâyet edildi. ATV’ye yönelik şikâyetlerin ilk sırasında Müge Anlı ile Tatlı Sert isimli program yer aldı.

Müge Anlı’nın koronavirüsle mücadele sırasında, canlı yayında sağlık personellerini hedef gösterici açıklamalarına bile inceleme yapılmadığı söyleyen Taşçı, “İzleyicilerin, yurttaşların 90 bin şikâyeti ortada dururken, tek bir rapor düzenlenmemesi, bu şikâyetlerin görmezden gelinmesi görevi kötüye kullanmaktır. RTÜK’ün yasal görevleri arasında bu şikâyetleri değerlendirmek de vardır. Ama Ebubekir Şahin, kendi siyasi bakışıyla Anayasal bir kurul olan RTÜK’ün görevini yerine getirmesini engelliyor” dedi.

Fırtına sonrası Küçükçekmece Gölü’nde korkutan görüntü

Okumaya devam et

Medya

AKP’li Yavuz’a ‘özel sayı’ çıkaran gazeteciler ifadeye çağrıldı!

CHP’li Ekrem İmamoğlu’nun İstanbul seçimini kazanması sonrası ‘Hiçbir şey olmasa bile kesin bir şey oldu’ sözüyle dikkat çeken AKP’li Ali İhsan Yavuz’u ‘İyi ki Varsın’ diye hicveden gazeteciler ifade verdi.

BOLD – Adapazarı Akşam Haberleri gazetesi imtiyaz sahibi Mustafa Sarı, Yazı İşleri Müdürü Sedat Balta ve Haber Müdürü İsmail Erken, AKP Sakarya Milletvekili Ali İhsan Yavuz’a hakaret ettiği gerekçesiyle ifade verdi. Yavuz’un “Medya güzellikleri yansıtmıyor” cümlesini manşet yapan gazetecilerden İsmail Erken gelişmeyi sosyal medya hesabından duyurdu.

Adapazarı Akşam Haberleri gazetesi Yavuz’un “Medya güzellikleri yansıtmıyor” cümlesi akabinde kendisine özel sayı hazırlayıp yayımlamıştı. Gazete 1’inci sayfadaki bütün haberlerini bir şekilde AKP’li Yavuz’a bağlamıştı.

HDP’de koronalı vekil sayısı 3’e çıktı

Okumaya devam et

Popular