Bizimle iletişime geçiniz

Medya

A Haber FM yayını TRT vericilerinden ücretsiz yapılmış

Kemal Kılıçdaroğlu’nun açıkladığı, “A Haber’den bir kuruş almadan TRT vericilerini kullandırtma” skandalının belgelerini Mahmut Tanal yayınladı.

CHP İstanbul Milletvekili Avukat Mahmut Tanal, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun grup toplantısında üstü kapalı bir şekilde bahsettiği, Turkuaz Medya Grubu bünyesindeki A Haber’e TRT tarafından yapılan ‘ayrıcalığın’ belgelerine ulaştı.

Tanal’ın edindiği belgelere göre, herhangi bir protokol yapılmadan TRT verici istasyonlarına Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. tarafından A Haber FM yayınını yapacak sistem kurulmuş.

TEK KURUŞ ÖDEMEDEN DEVLETİN İMKANLARINDAN YARARLANIYOR

CHP’li Tanal, Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay’a yönelik Meclis Başkanlığı’na konuya ilişkin olarak soru önergesi sundu. Tanal, “Turkuvaz Medya Grubu’nun nasıl bir ayrıcalığı var ki, tek bir kuruş ödemeden devletin, TRT’nin kaynaklarından istifade ediyor?” diye sordu.

Önergede, Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’nin, devlet kuruluşu olan TRT’nin kaynaklarını kullandığını gösteren 4 Haziran 2018 tarihli e-posta içeriği, tutanak, ve resmi yazı yer aldı.

NARMAN AŞAĞIYAYLALAR VE HINIS MERKEZ

Buna göre, Kürşat Bahadır Onat, Murat Kuru, Mustafa Bilgin ve Mehmet Yıldız imzasıyla 1 Haziran 2018 tarihinde hazırlanan tutanakta, “TRT Erzurum Müdürlüğü sorumluluk sahasında bulunan Narman Aşağıyaylalar ve Hınıs-Merkez TV-FM verici istasyonlarına Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. teknik ekibi tarafından 300W FM Verici ve anten sistemleri (birer adet dipol anten kullanılarak) kurulumları Başkanlığımız bilgisi dahilinde yapılmıştır” denilerek, Turkuvaz Medya Grubu’nun bir kamu kuruluşu olan TRT’nin kaynaklarını kullanmasına izin verildiği anlaşıldı.

HALİS YALÇIN’IN BİLGİSİ DAHİLİNDE

Yine TRT Erzurum Müdürlüğü’nde verici hizmetlerinden sorumlu kişi olan Mustafa Kibaroğlu’nun 4 Haziran 2018 tarihinde “Hınıs Merkez Turkuaz FM Radyo Montajı” başlığıyla TRT Ankara Verici İşletmeleri Müdürü Halis Yalçın’a gönderdiği e-postada, “Halis Bey merhaba; Müdürlüğümüz coğrafi görev alanında hizmet vermekte olan, Hınıs merkez ve Narman Aşağıyaylalar verici istasyonlarımıza, sizin de bilginiz dahilinde Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. tarafından sistem kurulumu yapıldığını ve bunlara dair belgelerin ekte gönderildiğini bildirir, işlerinizde kolaylıklar dilerim. Mustafa Kibaroğlu” ifadelerini yer alıyor.

YAYIN VERİLMİŞ AMA SÖZLEŞME YOK

TRT Erzurum Bölge Müdürü Ayça Alemdar tarafından 22 Nisan 2019’da TRT Verici İşletmeleri Dairesi Başkanlığı’na gönderilen resmi yazıda da, “Başkanlığımızın şifahi talimatı doğrultusunda; Müdürlüğümüze bağlı Hınıs-Merkez ve Narman Aşağıyaylalar TV/FM verici istasyonlarında Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş. personelince bina ve plon kullanılmak suretiyle montajı yapılarak A Haber FM yayını devreye verilmiş, fakat geçen süre içerisinde gerekli protokoller yapılmamıştır” denilerek, A Haber Radyo’nun TRT’nin verici istasyonlarını kullanmasına rağmen Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksiyon A.Ş.’yle herhangi bir sözleşme, protokol imzalanmadığı aktarılıyor.

Kılıçdaroğlu TRT’nin ATV’ye yaptığı kıyağı belgeleri ile açıkladı

Kültür

Yeni Akit’in belgeselcileri hedef göstermesi ‘basın özgürülüğü’ oldu!

Yeni Akit’in, ‘Saklı Haç’ belgeselini hedef gösteren haberi üzerine yönetmen Altan Sancar şikayette bulundu. Mahkeme, Sancar’ın başvurusunu basın özgürlüğü gerekçesiyle reddetti.

BOLD – Dünyada en çok gazetecinin hapiste olduğu, muhalif gazetecilerin sokak ortasında dövüldüğü Türkiye’de mahkemeler yine de ‘basın özgürlüğü’ kararı verebiliyor. Elbette sadece bir kısım imtiyazlı gazete(!)lere.

Bu çarpık durumun son örneği, galası geçtiğimiz günlerde Diyarbakır’da gerçekleştirilen ‘Saklı Haç’ belgeseli konusunda yaşandı.

Altan Sancar

Altan Sancar’ın çektiği belgesel, 1915 tehcirinden sonra Türkiye’de kalıp da zorla Müslümanlaştırılan Ermenilerin hikayesine odaklanıyordu. Ancak Yeni Akit 18 Haziran’da yaptığı haber(!)de “İçerideki hainlerden Haçlı belgesel” başlığıyla provokatif bir başlıkla verdi.

OLAYI YİNE DIŞ GÜÇLERE BAĞLADILAR

Haber metninde “HDP’nin başını çektiği sözde soykırım iddiaları Türkiye’de de savunulur oldu” sözlerine yer verilirken belgeselin yönetmenleri Altan Sancar ve Serhat Temel “Yurt dışında yapılan Türkiye’yi köşeye sıkıştırma operasyonlarına gönüllü elçilik yapıyorlar” ifadeleriyle hedef gösterildi.

Söz konusu haber üzerine Altan Sancar’ın yaptığı şikayet ve içeriğin engellenmesi talebi Diyarbakır 4. Sulh Ceza Hakimliği tarafından “basın özgürlüğü” gerekçesiyle reddedildi. Mahkemeye göre eleştirilerin bir kısmı “sert” ve başlık “çarpıcı” olsa da basın özgürlüğü “belli bir ölçüde abartmayı hatta kışkırtmayı” da içerdiği için Yeni Akit’in haberi kişisel saldırı olarak değerlendirilmedi.

Mahkemenin kararıyla ilgili olarak Twitter adresinden açıklama yapan Altan Sancar, tepkisini “Basın özgürlüğünün tutuklu meslektaşlarımız için de hatırlanması dileğiyle…” diyerek dile getirdi.

Okumaya devam et

Medya

TGRT Haber’den “Hükümete yakın medya” eleştirisi

İstanbul seçimi sonrası ortaya çıkan tabloya en hızlı şekilde adapte olma başarısını TGRT Haber gösterdi. İlk andan itibaren haber metinlerinde kullanılan dil çok hızlı bir şekilde değişti. TGRT Haber’in ana haber bültenini sunan Ekrem Açıkel’in canlı yayında Ertuğrul Özkök’e yönelttiği sorulardan değişimin hızı görülüyor.

BOLD-HABER ANALİZ

Ekrem Açıkel, Özkök’e “medya can çekişiyor deniyor, dürüstçe söyleyelim, hükümete yakın medyanın tavrını, geleceğini nasıl yorumluyorsunuz” şeklinde bir soru yöneltti. Bu soru sorulurken ekranda ise “klasik medyanın geleceği sorgulanıyor” yazısı dikkat çekti.

Özkök’ün soruya verdiği cevap ise Açıkel’i ters köşe yaptı. Özkök “bir iktidarı savunmak bir gazetenin, bir televizyonun, bir internet sitesinin anasının ak sütü kadar hakkıdır. Ama akıllı bir yönetimde iktidar yanlısı olmakla yandaş olmak arasındaki çizgiyi iyi belirlemek gerekiyor. Asıl önemli olan inandırıcı bir medya olmak”  dedi.

TGRT HABER’İN ŞARK KURNAZLIĞI

TGRT Haber su soruyu sorarken “biz yandaş medya değiliz” havası vermeye çalışsa da düne kadar yaptığı yayınlar ve kullandığı dil hâlâ hafızalardaki yerini koruyor. Yandaş medya kulvarında TGRT Haber’in olduğunu ileri sürmek hata olmasa gerek. Cem Küçük, Fuat Uğur gibi isimlere ekranlarını açıp ardından da “ne olacak bu yandaş medyanın” hali diye sormak en basit ifadeyle şark kurnazlığı olarak açıklanabilir.

Yandaş olduğu için Hürriyet’e konuşmayı reddetti

Okumaya devam et

Medya

Gazeteci Cabas: Medya üzerindeki abluka kırılacak

Mirgün Cabas, dün yapılan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı seçimine giden süreçte medyanın rolünü değerlendirdi. Medya üzerindeki ablukanın kırılacağını savundu.

BOLD 31 Mart sonrası iki adayın ortak canlı yayına çıkmasının medya adına önemli olduğunu söyleyen Cabas, “Medya iz bırakacak bir şey yapmadı, yalnızca AKP’nin suçlamalarını yaymaya çalıştı” dedi.

Cabas, İstanbul’da geçmiş belediye başkanlarından daha yüksek bir oy alan Ekrem İmamoğlu’nun seçilmesiyle medya üzerindeki ablukanın da kırılmaya başlayacağını düşündüğünü belirtti.

Hakan Aksay’ın sorularını yanıtlayan Cabas, İstanbul seçiminin kazanan ve kaybedenlerini sıraladı. Ekrem İmamoğlu’nun her iki ittifakı aşan bir figür haline geldiğini söyledi.

Cabas, Canan Kaftancıoğlu, Kemal Kılıçdaroğlu, İyi Parti ve HDP’nin de seçimin kazananları olduğunu ifade etti. Seçimin en büyük kaybedenlerinin Binali Yıldırım ve Cumhurbaşkanı Erdoğan olduğu yorumunu yapan Cabas, Abdullah Öcalan açıklamasıyla Devlet Bahçeli’nin de kendi tabanında bile kaybettiğini söyledi.

Okumaya devam et

Popular