Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Sputnik Genel Yayın Yönetmeni Boztepe: Davutoğlu gibi bir figürü önemsemiyoruz

Ahmet Davutoğlu ile yapılan röportaj sonrası RS FM’de yayımlanan Yavuz Oğhan’ın İsmail Saymaz ve Akif Beki ile yaptığı “Bi De Bunu Dinle” isimli programı bitirme kararı alan Sputnik Genel Yayın Yönetmeni Mahir Boztepe, “Davutoğlu gibi bir figürü önemsemiyoruz” açıklamasında bulundu.

BOLD-10 Kasım 2014’te Rossiya Segodnya (RS) tarafından kurulan Moskova merkezli uluslararası medya kuruluşunun Türkiye’de yayın yapan internet haber sitesi Sputnik Genel Yayın Yönetmeni Mahir Boztepe, RS FM’de yayımlanan Yavuz Oğhan’ın İsmail Saymaz ve Akif Beki ile yaptığı “Bi De Bunu Dinle” isimli programı neden bitirdiklerini Oda TV’ye anlattı.

“HABER DEĞERİ OLDUĞUNA İNANMIYORUZ”

Programın bitirilmesinin temelinde eski Başbakan Ahmet Davutoğlu’na karşı sansür politikası uyguladıklarını itiraf eden ve açık bir dille bunu ifade eden Mahir Boztepe, “Biz yayın politikamız gereği, Davutoğlu gibi bir figürü önemsemiyoruz ve açıklamalarının bizim üzerimizden yayılmasını istemiyoruz. Haber değerinin olduğuna inanmıyoruz” dedi.

Rusya merkezli bir haber sitesinin GYY’si tarafından yapılan bu skandal açıklamaya sosyal medyadan tepki geldi. “Bir gazeteci bunu nasıl söyleyebilir?” ifadesiyle Boztepe’nin, Davutoğlu hakkında yaptığı açıklama eleştirildi.

ALO FATİH VAKASI MI?

Yavuz Oğhan, İsmail Saymaz ve Akif Beki’nin birlikte gerçekleştirdiği Ahmet Davutoğlu röportajının bir gazetecilik başarısı olduğunu vurgulayan sosyal medya kullanıcıları, “Alo Fatih” vakasının bir başka versiyonunun yaşandığı belirtti.

“Davutoğlu röportajı kurumsal kararımızın hilafına yapılmış bir iş” diyen Boztepe, “Röportajın yayın politikamız gereği yapılmaması yönünde kararı biz Yavuz Bey’e ilettik, ancak buna rağmen yapıldı. Genel Yayın yönetmeni olarak röportajdan iki gün önce haberim oldu. Onay vermedik buna. Röportajdan bir gün önce, Yavuz Bey’e röportajın bizim tarafından yapılmasının doğru olmadığını aktardım.” ifadesini kullandı.

Ahmet Davutoğlu ile yapılan röportaj öncesi Yavuz Oğhan ile aralarında geçen konuşmayı anlatan Mahir Boztepe, “Ben kendisine şunu aktardım; Bu röportaj bizim işimiz değil, ama medyada RS FM diye alıntılanırsa programı bitireceğiz. Öncesinden bu uyarı yaptık.” dedi.

“Biz yayın politikamız gereği, Davutoğlu gibi bir figürü önemsemiyoruz ve açıklamalarının bizim üzerimizden yayılmasını istemiyoruz.” diyen Boztepe, “Haber değerinin olduğuna inanmıyoruz. Bizim yayın politikamız bu ve yine bir yayın organı olarak hakkımız.” değerlendirmesinde bulundu.

NE OLMUŞTU?

RS FM’de yayımlanan, Yavuz Oğhan’ın İsmail Saymaz ve Akif Beki ile yaptığı “Bi De Bunu Dinle” isimli program, dün Sputnik yönetiminin aldığı kararla bitirildi. Programın sunucusu Yavuz Oğhan, eski Başbakan Ahmet Davutoğlu’yla yapılan ve kendi Youtube sayfasında yayınlanan mülakat sonrasında programın bitirildiğini sosyal medya hesabından duyurmuştu.

“Türkiye’de hiçbir iyi iş cezasız kalmaz” diyen Oğhan’ın ardından Zafer Arapgirli de yayınlarına son verdiğini açıkladı. Eski Başbakan Ahmet Davutoğlu da duruma tepki göstererek “bu kararın hiç bir izahı yok. Her kapıyı kapatsalar da biz yeni kapı açacak, susmayacağız” ifadelerini kullandı.

Medya

Ahmet Hakan, Rahmi Turan’dan gelen tehditleri yazdı: “Bel altı vurmayı sevmem ama…”

Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan Coşkun, ‘Saray’a giden CHP’li’ yazısı yüzünden eleştirdiği Sözcü yazarı Rahmi Turan’ın kendisine gönderdiği tehdit mailini yayınladı.

BOLD – Sözcü Gazetesindeki köşesinde yazdığı ‘Saray’a giden CHP’li’ yazısı ile gündemden bir türlü düşmeyen Rahmi Turan’ın, Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan Coşkun’u maille tehdit ettiği ortaya çıktı. Konuyu Coşkun, Hürriyet’teki köşesinde dile getirdi. Coşkun, Turan’ın yazısı hakkındaki yorumları yüzünden, Sözcü yazarı tarafında tehdit edildiğini belirterek, “Rahmi Turan’dan gelen mail… Okudum. Canım sıkıldı. Adam resmen, ‘Hakkımda yazı yazmaya devam edersen sana bel altından saldırırım, sana iftira atarım, sana kara çalarım’ diye beni tehdit ediyordu” dedi.

MİLİM GERİLETEMEZSİN

Coşkun yazısının devamında “Son günlerde Türk basın tarihine geçecek çok büyük bir asparagasa imza attı, bunu da biliyoruz. Böyle biriyle tartışmaya girmeye değmez. Bırakayım ne hali varsa görsün. Fakat sonra düşündüm ki… Ben buna cevap vermeyince ‘Bak, Nişantaşı falan diyerek tehdit edince nasıl da sustu. İftira atacağımı söyleyince nasıl da korktu. Hahahaha!’ falan diyecek. Böyle bir zevki ona tattırmak istemedim. Elinden geleni ardına koyma Rahmi Turan! Senin düzeysizliğine, çirkinliğine, pespayeliğine teslim olacak değilim. Seninle sonuna kadar mücadeleye hazırım. Milim geriletemezsin beni” ifadelerine yer verdi.

BENİ DE SALDIRMAYA MECBUR ETME

Ahmet Hakan Coşkun yazısında Rahmi Turan’dan gelen maili de paylaştı. Coşkun’u, ‘Saray’a giden CHP’li’ yazısı hakkındaki yorumları yüzünden, olayı kan davasına çevirmekle suçlayan Turan, “Sürekli saldırıyorsunuz. Beni de saldırmaya mecbur etmeyin” dedi. Coşkun’u hakkındaki bazı dedikoduları yazmakla tehdit eden Turan, ” Mesela; Başkasının sevgilisine göz koyduğunuz için fena halde dayak yediğinizi Nişantaşı’ndaki maceralarınızı, hakkınızda abuk sabuk söylenenleri…” ifadelerini kullandı.

BELEDİYE İLE AKÇELİ İŞLER

Ahmet Hakan Coşkun’u, belediyede akçeli işlere bulaştığını yazmakla da tehdit eden Rahmi Turan, “Bunları tefrika etmeli miyim?” diye sordu. Turan’ın mesajının devamı şöyle, “Doğrusu öyle bir şeyi kendime yakıştıramıyorum. Belden aşağı vurmayı hiç sevmem. Her şeyi dürüstçe, mertçe yapmayı tercih ederim. Hakaretleriniz nedeniyle dava açacağım tabiidir…Fakat beni başka şeyler yazmaya zorlamayın. Olay daha çirkin bir hale gelmesin! Hakaret ve sövgüyü ben de en az sizin kadar bilirim. Ancak, kendime yakıştıramıyorum. Büyüklerimizden aldığım terbiye öyledir. Bilginize… Rahmi TURAN”

Melih Gökçek’e Moldovalı masöz

Okumaya devam et

Medya

AKP’nin havuz medyası; Davutoğlu’nun kızını hedef aldı!

Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın abisi Serhat Albayrak’ın yönetimindeki Turkuaz Medya Grubu’na bağlı olan Takvim Gazetesi, Ahmet Davutoğlu’nun kızı Hacer Bike Davutoğlu’nu hedef aldı.

BOLD-AKP’ye yakınlığı ile bilinen Takvim gazetesi, eski Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun kızı Hacer Bike Davutoğlu’nu, Şehir Üniversitesi’ndeki öğrencileri organize edip sokağa çıkartmakla suçladı. “Öğrenciler sokağa çağrılmıştı! Bakın perde arkasındaki isim kim çıktı?” başlığı ile haber yapan gazete, Davutoğlu’nu öğrencileri organize etmekle suçladı.

Halkbank ile Şehir Üniversitesi’nde yaşanan krize AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’da dâhil olunca süreç çirkinleşmeye başladı. İlk önce Erdoğan, eski yol arkadaşlarını “dolandırıcılıkla” suçladı. Erdoğan’ın sert suçlamalarının ardından AKP’ye yakın medya, Ahmet Davutoğlu’nu ve ailesini hedef alan haberler yapmaya başladı.

Hacer Bike Davutoğlu, “#Şehirhepimizin” etiketiyle gerçekleştirilen imza kampanyasını ve öğrencilerin katıldığı yürüyüşü organize ettiği iddiasıyla havuz medyasının hedefi oldu. Havuzun hedefinde olan Davutoğlu’na arkadaşları sahip çıktı. Şehirhepimizin İnsiyatifi öğrencileri, Hacer Bike Davutoğlu’nun lider pozisyonunda olmadığını, inisiyatifin bir parçası olarak yürüyüşe katıldığını belirtti.

“Medyayı özlüyorum” diyen Aydın Doğan: Tabii içim çekiyor

 

Okumaya devam et

Medya

Erdoğan’ın suç duyurusunda bulunduğu Fransız Le Point dergisine ödül

AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın hakaret gerekçesi ile suç duyurusunda bulunduğu Le Point dergisinin “Yok Edici” başlıklı sayısına Fransa’da 2019 Uluslararası Basın Büyük Ödülü verildi.

BOLD – AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın hakaret gerekçesi ile suç duyurusunda bulunduğu Fransız Le Point dergisinin “Yok Edici” başlıklı sayısı 2019 Uluslararası Basın Büyük Ödülü’ne layık görüldü.

 

Fransa Uluslararası Basın Derneği, ödülün Le Point dergisinin Ekim ayı sayısına “Basın özgürlüğü tehditleri karşısında Türkiye’nin Suriye’deki işgali ve Kürtlerin kaderi ile ilgili cesur ve titiz sayısı için” verildiğini açıkladı.

“Yazılı Basın” alanında verilen ödülü Le Point Genel Yayın Yönetmeni Etienne Gernelle, Le Point Dış Haberler Şefi Romain Gubert ve dergiye Suriye’den yazan Guillaume Perrier paylaştı.

Fransa Uluslararası Basın Derneği bu ülkede çalışan onlarca yabancı medya mensubunun bir araya gelmesi ile oluşuyor.

“Yok Edici” kapağı sonrası Erdoğan, Gernelle ve Gubert hakkında “hakaretten” suç duyurusunda bulundu. İki gazeteci için henüz dava açılmadı. Erdoğan’ın şikayeti sonrası, Le Point Genel Yayın Yönetmeni Gernelle, “Bu bir diktatör refleksi” ifadesini kullanmıştı.

Nobel Barış Ödülü sahibi Myanmar lideri Suu Kyi, Arakanlı Müslümanlara soykırım nedeniyle Adalet Divanı’nda

Okumaya devam et

Popular