Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Demirören Medya CEO’su Mehmet Soysal görevden alındı

Demirören Medya Grubu’nda DHA Genel Müdürü Salih Zeki Sarıdanişmet ve CNN Türk Genel Müdürü Bora Bayraktar’ın ardından Demirören Medya Grubu CEO’su Mehmet Soysal’ın da görevden alındığı iddia edildi.

BOLD – MedyaRadar’da yayımlanan haberde “Soysal’ın isminin yarın yayınlanacak gazetelerdeki künyeden çıkartıldığı ve Hürriyet Gazetesi’nde köşe yazarı olarak devam edeceğini” ileri sürüldü. Haberde, Soysal’a yakın isimlerden Bülent Ayanoğlu’nun da izne çıkarıldığı hatırlatıldı.

PELİKANCILAR MI AKTİF OLACAK?

Eski milliyet.com.tr genel yayın yönetmeni Serkut Bozkurt da Mehmet Soysal’ın gazete ile yollarının ayrıldığını ifade ederek, Soysal’ın yerine Turkuvaz Medya Yönetim Kurulu Başkanvekili Serhat Albayrak’a yakın bir ismin getirileceğini öne sürdü. Artı TV yayınına konuk olan Bozkurt, konuya ilişkin şunları söyledi:

“Demirören Grubu CEO’su Mehmet Soysal, İhlas Haber Ajansı kökenli, Işık Cemaati olarak da bilinen yerden geliyor. Türkiye gazetesinin eski yöneticisi. Soysal’ın adı yarın artık künyede yok. Soysal’ın tasfiye ettiler. Soysal’ın yerine Serhat Albayrak’a yakın isimler Demirören Grubu’nda aktif olarak. Yani Pelikancılar Demirören Grubu’nda aktif olursa şaşırmamak gerekiyor ama Mehmet Soysal dönemi bitti.”

MEHMET SOYSAL KİMDİR?

Mehmet Soysal, 1964 tarihinde Elazığ‘da doğdu. Üniversitede Kamu Yönetimi ve Sinema-Televizyon eğitimi aldı. Daha sonra ABD‘de California eyaletinde kurulu bulunan uzaktan eğitim faaliyetlerini sürdürmekte özel bir üniversite olan Preston University‘de Siyaset Bilimi eğitimine devam etti.

Soysal, 1983 yılında Türkiye Gazetesi‘nde gazeteciliğe başladı. Meslek hayatını 1992 yılından itibaren TGRT TV’de devam ettirdi. 3 ayrı kitap yazdı ve çeşitli belgeseller hazırladı.

2010 yılındaki Beşiktaş Kongresi’nde başkanlığa yeniden seçilen Yıldırım Demirören yönetiminde Mehmet Soysal, Beşiktaş’ın yeni yönetim kurulu üyesi oldu. İhlas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı yaptı.

1999 ile 2010 yılları arasında TGRT ve TGRT Haber‘de 12 yıl süreyle Genel Yayın Yönetmenliği görevlerinde bulundu.

2014 – 2016 yılları arasında iki yıl boyunca Vatan gazetesinde çalıştı. 12 Mart 2016 tarihinden itibaren Milliyet‘te köşe yazıları yazmaya başladı.

22 Nisan 2016 tarihinde Demirören Medya Grubu İcra Kurulu Başkanlığı görevine getirildi.

 

KHK TV kuruldu

Medya

RTÜK’te ‘Pusulası Saray’dır’ tartışması: Kozlarını sosyal medyada paylaştılar

RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin ve Kurul Üyesi İlhan Taşçı arasındaki HalkTV ve Tele1 cezalarının ardından doruğa çıkan gerginlik sosyal medya atışmasına dönüştü.

BOLD – Muhalif kanallar Halk TV ve Tele 1’e verilen 5 günlük karatma cezası sonrası Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Ebubekir Şahin ve Kurul Üyesi İlhan Taşçı arasındaki gerginlik giderek tırmanıyor. İkili şimdi de sosyal medyadan atışmaya başladı.

SARAY’IN TALİMATINI EMİR TELAKKİ EDER

Tartışmanın fitilini Taşçı’nın bir röportajda sarf ettiği sözler ateşledi. Taşçı Birgün gazetesine verdiği röportajda, RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in Saray’dan talimat aldığını belirterek, ”Ebubekir Şahin’in pusulası Saray’dır. Kendi deyimiyle Saray’dan gelecek her talimatı emir telakki eder” demişti.

İVEDİ VAZGEÇMENİZDE FAYDA VAR

Taşçı’nın sözlerine tepki gösteren Ebubekir Şahin Twitter hesabından şu açıklamayı yaptı, “Siyaset yapmadan işimizi yapmamız gerekir. Ben şahsen böyle yaparım. Sizlerin saray hayallerini ve özel ekip özlemlerini anlayışla karşılayabilirim ama bizler kanunlar çerçevesinde hareket etmeyi şiar edinmiş anlayıştan gelmekteyiz.”

“RTÜK içinde özgür irademizle aldığımız kararlarla ilgili özellikle bazı medya kuruluşlarına konuşma alışkanlığından kurtulmamız lazım. Sözümüz varsa sosyal mesafemize dikkat ederek her zamanki gibi karşılıklı konuşmamız gerekir diye düşünüyorum. Millete değil de bir kesime hitap etmek uğruna Anayasal bir kurum olan Üst Kurulumuzu yıpratma eylemlerimize son vermemiz lazım.”

“Kimi medya kuruluşlarının hamiliğine soyunurken kimilerine ise düşmanca tavır takınmanız tarafsızlık ilkemizi zedelemektedir. İvedi olarak kurum menfaatleri açısından bundan vazgeçmenizde fayda var. Anlaşılan Sayın İlhan Taşçı tüm zamanını ‘yandaş/iktidara yakın’ diye yaftaladığı kuruluşları takibe ayırıyor ama biz RTÜK olarak hiçbir kuruluşu özel olarak takip etmiyoruz.”

“Dileğim ve beklentim odur ki, bir siyasi partinin temsilcisi gibi değil de özünde bağımsızlık olan RTÜK Üyeliğinin gerektirdiği vakarla zihinlerimiz siyasetten arınmış olarak görevimizi yerine getirelim. Artık kanalları kategorize etmekten, ayrım yapmaktan lütfen vazgeçelim.”

TAŞÇI’DAN DA YANIT GELDİ

İlhan Taşçı, Şahin’in bu açıklamasına kendi sosyal medya hesabından yanıt vermekte gecikmedi. Taşçı paylaşımında pusulasının hakikat olduğunu vurgulayarak, “Sayın RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’e yanıtımdır: Benim pusulam hakikat, adalet ve hukukun üstünlüğüdür. * Üst Kurul Üyesi olarak görevim; basın özgürlüğü ile ifadeyi yayma ve yurttaşların haber alma hakkı özgürlüğünü sonuna kadar savunmak, engelleri ortadan kaldırmaktır” ifadelerini kullandı.

Okumaya devam et

Medya

A Haber çamaşır makinesi çalışırken ‘sular kesik’ haberi yaptı

İktidar yanlısı A Haber ekibinin, su sıkıntısı yaşadığı iddia eden İstanbullu bir aileyle röportaj yaptığı sırada çamaşır makinesinin çalışıyor olması dikkat çekti.

BOLD – AKP’ye yakın televizyon kanalları ve AKP’li siyasetçiler günlerdir İstanbul’da suların sürekli kesildiğine dair haber ve paylaşımlar yapıyor.

ÇAMAŞIR MAKİNESİNİ UNUTTULAR

Bu konuda bir haber hazırlayan A Haber kanalı bir skandala imza attı. ‘İstanbul’da 1990’lı yıllardan kalma manzaralar’ başlıklı haberde evden görüntü alan A Haber muhabiri, “Şimdi sizinle çarpıcı bir röportaj gerçekleştireceğiz. 90’lı yıllardan çocukluğunda yine su tankerleri önünde sıra bekleyen bir hanımefendi konuğumuz” dediği sırada arkada bir çamaşır makinesi görüntülendi.

Çamaşır makinesinin çalıştığı görüntülenen haber yayınını, CHP Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu’nun Başdanışmanı Deniz Demir sosyal medya hesabından paylaştı. Demir, “İstanbul’da su kesinti var diyorlar ama arkada çamaşır makinesi çalışıyor” diye yazdı.

AKP DÖNEMİNE AİT FOTO PAYLAŞTI

Bilim ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank da dün sosyal medya hesabından, Şile’de tanker önünde su kuyruğundaki vatandaşları paylaşarak, İBB’nin CHP’li yeni yönetimini suçlamıştı. Varank’ın paylaştığı fotoğrafın, AKP’li yönetimin başta olduğu 2016 yılına ait olduğu ortaya çıkmıştı.

Kurban pazarlığında yeni dönem: Uzat aparatını anlaşalım!

Okumaya devam et

Medya

Tele 1 kanalında yangın!

RTÜK’ün verdiği 5 günlük yayın karartma cezasıyla gündemde olan Tele 1 kanalında, sistem odasında çıkan  yangın yüzünden yayına ara verildiği öğrenildi

BOLD- Yangını, Tele 1 Genel Yayın Yönetmeni Merdan Yanardağ, sosyal medyadan takipçilerine duyurdu. Sistem odasında çıkan küçük yangının başka bir nedeni olmadığını belirten Yanardağ, endişelenmeye gerek olmadığını vurguladı.

KISA SÜREDE GİDERECEĞİZ

Yanardağ paylaşımında şu ifadeleri kullandı, “Sistem odamızdan çıkan küçük bir yangın ve bunun yol açtığı arıza nedeniyle Tele 1 yayınını sürdüremiyoruz. Sorunu çok kısa sürede gidereceğiz. Başka bir nedeni yok, dostlarımız endişelenmesin. Değerli İzleyicilerimize saygıyla duyuruyorum.” dedi. Yanardağ’ın paylaşımına geçmiş olsun mesajları yağdı.

Galatasaray’ın yıldızı Feghouli’den A Spor yorumcusuna ırkçılık tepkisi

 

Okumaya devam et

Popular