Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Sabah’tan Nazlı Ilıcak’a “Hoşgeldin” yazısı

Sabah gazetesi yazarı Hıncal Uluç, köşesinde tahliye olan Nazlı Ilıcak’a yer vererek, “Aramıza Hoş geldin, Nazlı Hanım!” dedi.

BOLD – Sabah gazetesi yazarı Hıncal Uluç bugünkü köşesinin bir bölümünü, ceza alıp tahliye edilen Nazlı Ilıcak’a ayırdı. Nazlı Ilıcak’la fikirlerinin başından beri hiç uyuşmadığını belirten Uluç, “Aramıza Hoş geldin, Nazlı Hanım!” ara başlıklı yazısında Ilıcak’ın başarılı kariyerden de bahsetti.

İSTANBUL’UN EN İYİ AİLELERİNDEN BİRİNİN KIZIYDI

Hıncal Uluç’un yazısının “Aramıza Hoş geldin, Nazlı Hanım!” ara başlıklı bölümü şöyle:

“Nazlı Hanımla (Ilıcak) fikirlerimiz başından beri hiç uyuşmadı.. Ama dost olmamız için uyuşmamız da şart olmadı hiç. Dostlarımı fikirlerine göre seçme adetim hiç olmadı ki..

SABAH’ta oda komşusu olmamız dostluğumuzu güçlendirdi. O bana uğrardı, ben ona.. Gazeteye muntazam gelen başka yazar da yoktu zaten..

Vaktimiz oldukça dertleşirdik.

Nazlı Hanım’ın FETÖ’cü olduğuna, olabileceğine hiç inanmadım. Nasıl olabilirdi ki?.

İstanbul’un en iyi ailelerinden birinin fevkalade iyi eğitim görmüş kızıydı o.

Babası Demokrat Parti’nin ileri gelenlerindendi. Bakanlıklar yapardı.

Nazlı Hanım Dame de Sion’da okumuş, üniversiteyi İsviçre’de, ‘Siyasal Bilgiler’ okuyarak bitirmişti.

Sağcıydı, ama asla “Dinci” değildi.

Meclis’e başı örtülü gelen Merve Kavakçı’ya sahip çıkan tek milletvekili olması, sağcı olmasından öte, insan hakları savaşçılığındandı.

Gazeteci olarak da yılmaz savaşçıydı.

Gözünü budaktan esirgemezdi.

Tepesi attı mı, iktidar, muhalefet, kendi partisi dinlemez, düşündüklerini bağırırdı.

12 Eylül döneminde Kenan Evren devlet başkanıyken, Ankaragücü küme düşmüş, ama kupayı kazanarak Avrupa’da oynama hakkını elde etmişti. Evren “Avrupa’da ülkemi temsil eden takım ikinci kümede oynamaz.

Kupa Şampiyonları da birinci lige alınsın” dedi. Federasyon emir kuluydu zaten. Aynen uyguladı ve ertesi gün Tercüman gazetesi’nde Nazlı Hanım’ın baş yazısı çıktı..

“Evrenspor!.” Sonuç.. Tercüman süresiz kapatıldı.

O sırada Avustralya’da, orada da Tercüman çıkarmak için bulunan patron ve Nazlı hanımın eşi, Kemal Ağbi (Ilıcak), alelacele Türkiye’ye döndü.

Kenan Evren’e çıktı..

“Paşam.. ikide birde kadın haklarından söz eder, ‘Kadınlara eşitlik’ dersiniz. Gazeteyi size uyup kadına bıraktık, işte sonuç” diye şakalaştı da Tercüman’ın yayın yasağı kalktı.

Nazlı Hanım, askerlerden, askeriyeden hiç hoşlanmadı.

27 Mayıs ve Yassıada, fevkalade aile ve yaşam düzenlerini sıfıra indirmişti. Babası Muammer Çavuşoğlu idamla yargılanmıştı. O süre ne feci maddi ve manevi koşullara düştü aile, bir düşünürseniz, o nefreti anlayabilirsiniz.

Ergenekon, Balyoz davaları sırasında, savcılarda öte savcı yazıları yazdı.

Ordunun üst kademesi birer birer tasfiye edilirken, alkış tuttu.

15 Temmuz hain darbesi işin iç yüzünü ortaya çıkardı. Taraf gazetesinin her gün manşetten verdiği dosyaların bavulla gazeteye gönderildiği, gönderenin de Fetullah Gülen olduğu tespit edildi.

O bavulları taşıyan adama, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti “Yılın Gazetecisi” seçti ve ödül verdi, anlayın.

Nazlı Hanım da askeri tasfiye eden FETÖ dosyalarını destekleyenlerin başında olduğu için, 15 Temmuz sonrası, onun hakkında da “FETÖ’cü” davası açıldı. Tutuklandı ve hapse atıldı.

İddianamesi dahi hazırlanmadan aylarca içerde tutulması bir adli yanılgıydı.

Sonunda nihayet, o iddianame yazıldı. Mahkemeye sunuldu. Karar çıktı. Nazlı Hanım mahkum oldu, ancak tutuklu olarak içerde kaldığı süre göze alınarak tahliye edildi.

Çok da iyi oldu. Çünkü, içeride kaldığı aylar, hem fiziksel, hem ruhsal sağlığı çok bozulmuştu.

Şimdi ailesine, dostlarına, hepsinden önemlisi özgürlüğüne kavuştu.

Güçlü kadındır. Sağlık durumunu da toparlar.

Bir dostu olarak aramıza dönmesine nasıl mutlu olduğumu iletmek istedim..

Hoş geldiniz Nazlı Hanım!.”

İmamoğlu’ndan Erdoğan’a ‘özenti’ cevabı: “Bayramı yaşamak geçmişine sahip çıkmaktır”

Medya

Halk TV ve TELE 1 ekranları 5 gün kararacak: Lisansları da iptal olabilir

RTÜK’ün yayın cezası verdiği Halk TV ve TELE 1 kanallarının, aynı maddeden bir kez daha ceza almaları halinde lisansları iptal edilecek

BOLD- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) genel yayın türünde, ulusal düzeyde yayın yapan kanallara mevcut yasa kapsamında ilk kez ekran karatma cezası uygulayacak.

RTÜK EMİR TELAKKİ ETTİ

Program durdurma yerine ekran karartma cezası verilmesine tepki gösteren RTÜK üyesi İlhan Taşçı, konuyla ilgili şunları kaydetti, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “medya virüsünden kurtulacağız” sözlerini RTÜK’te kendisine “emir telakki eden” anlayış muhalif, özgün ve özgür yayıncılık yapmaya çalışan televizyon kanallarının sesini kesmeye dönük operasyonun bugün ikinci ayağını gerçekleştirdi. Televizyonların kapatmayla sonuçlanabilecek ceza maddelerinden yaptırım kararı verilmesi bu sürecin ilk aşamasıydı. Bugünkü Üst Kurul toplantısında, TELE 1 ve Halk TV’ye 5 (beş) gün yayın durdurma cezası verildi. Karar oy çokluğuyla alındı.”

LİSANSLARI İPTAL EDİLEBİLİR

Taşçı açıklamasının devamında, ”Ağır ceza kadar vahim olan diğer bir nokta ise bu televizyon kanallarının aynı maddeden 1 (bir) kez daha ceza almaları halinde bu kez kanalların lisansları iptal edilecek” dedi.

Ekran karartma cezası RTÜK’ün belirleyeceği tarihler arasında uygulanacak. 5 gün boyunca bu televizyonların ekranları karartılacak.

Gençlerden ‘Sosyal medyama dokunma’ kampanyası: ‘Sakin ol şampiyon’

Okumaya devam et

Medya

ATV için yapılan 90 bin şikayeti RTÜK görmezden geldi

Muhalif kanallara ceza yağdıran Radyo Televizyon Üst Kurulunun, ATV için 6 ayda gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadığı ortaya çıktı.

BOLD – Muhalif kanallara yönelik baskıcı olmakla suçlanan ve son olarak Ülke TV’deki Sevda Noyan’ın konuşmaları sonrası çokça tartışılan, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) yeni bir skandalla gündemde.

RAPOR BİLE TUTULMADI

CHP’li RTÜK üyesi İlhan Taşcı’nın hazırladığı rapora göre, kurul kanallar arasında ayrımcılık yapıyor. Rapora göre, son 6 ay içerisinde, Tele 1, FOX TV ve Halk TV gibi muhalif kanallara para ve yayın durdurma cezası yağdıran RTÜK, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyinin yönetimindeki, Turkuaz Medya bünyesinde faaliyet gösteren ATV kanalına, vatandaşlardan gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadı.

BAŞKAN ŞAHİN KANALIN HAMİSİ GİBİ

Raporu hazırlayan Taşcı, “RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in iktidar yanlısı ATV kanalının hamisi, koruyucusu gibi davrandığının belgesi. Resmen Şahin tarafından ATV’ye dokunulmazlık zırhı giydirilmiş durumda” ifadelerini kullandı.

SAĞLIKÇILARI HEDEF GÖSTEREN MÜGE ANLI İLK SIRADA

Ocak 2020-Haziran 2020 tarihleri arasında RTÜK’e en çok şikâyet edilen kanal ATV oldu. Bu kanal izleyiciler tarafından 89 bin 987 kez RTÜK’e şikâyet edildi. ATV’ye yönelik şikâyetlerin ilk sırasında Müge Anlı ile Tatlı Sert isimli program yer aldı.

Müge Anlı’nın koronavirüsle mücadele sırasında, canlı yayında sağlık personellerini hedef gösterici açıklamalarına bile inceleme yapılmadığı söyleyen Taşçı, “İzleyicilerin, yurttaşların 90 bin şikâyeti ortada dururken, tek bir rapor düzenlenmemesi, bu şikâyetlerin görmezden gelinmesi görevi kötüye kullanmaktır. RTÜK’ün yasal görevleri arasında bu şikâyetleri değerlendirmek de vardır. Ama Ebubekir Şahin, kendi siyasi bakışıyla Anayasal bir kurul olan RTÜK’ün görevini yerine getirmesini engelliyor” dedi.

Fırtına sonrası Küçükçekmece Gölü’nde korkutan görüntü

Okumaya devam et

Medya

AKP’li Yavuz’a ‘özel sayı’ çıkaran gazeteciler ifadeye çağrıldı!

CHP’li Ekrem İmamoğlu’nun İstanbul seçimini kazanması sonrası ‘Hiçbir şey olmasa bile kesin bir şey oldu’ sözüyle dikkat çeken AKP’li Ali İhsan Yavuz’u ‘İyi ki Varsın’ diye hicveden gazeteciler ifade verdi.

BOLD – Adapazarı Akşam Haberleri gazetesi imtiyaz sahibi Mustafa Sarı, Yazı İşleri Müdürü Sedat Balta ve Haber Müdürü İsmail Erken, AKP Sakarya Milletvekili Ali İhsan Yavuz’a hakaret ettiği gerekçesiyle ifade verdi. Yavuz’un “Medya güzellikleri yansıtmıyor” cümlesini manşet yapan gazetecilerden İsmail Erken gelişmeyi sosyal medya hesabından duyurdu.

Adapazarı Akşam Haberleri gazetesi Yavuz’un “Medya güzellikleri yansıtmıyor” cümlesi akabinde kendisine özel sayı hazırlayıp yayımlamıştı. Gazete 1’inci sayfadaki bütün haberlerini bir şekilde AKP’li Yavuz’a bağlamıştı.

HDP’de koronalı vekil sayısı 3’e çıktı

Okumaya devam et

Popular