Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Soner Yalçın’dan Talat Atilla’ya “MİT’çi” suçlaması

Sözcü yazarı Soner Yalçın, Muharrem İnce’nin Beştepe’de Tayyip Erdoğan’la görüştüğü haberini veren gazeteci Talat Atilla’nın “MİT’çi” olduğunu öne sürdü. Atilla ise, Yalçın’ı Sözcü’yü ele geçirmeye çalışmakla suçladı.

BOLD Talat Atilla, sosyal medya hesabından Yalçın’a “MİT’çi diye iftira atarak aklınca CHP içindeki haber kaynağımı açıklamaya zorlayan Soner Yalçın, Sözcü gazetesini ele geçirmeye çalışırken, siyaseti de dizayn etmeye çalışıyor” yanıtı verdi. Atilla, kaynağının aktif bir CHP milletvekili olduğu ve haberi CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na doğrulattığı iddialarını yineledi.

ATİLLA’NIN ŞEFİ KİM?

Soner Yalçın bugünkü yazısında, “Kim bu kuyuyu bulandıran akıllı? ‘Akıllıdan’ kast ettiğim Talat Atilla değil! Evet, Talat Atilla’nın ‘şefi’ kim? Dikkatinizi çekerim; bazı CHP’liler gibi ‘haber kaynağı kim’ diye sormuyorum! Kılıçdaroğlu bir süredir hep aynı konuyu dile getiriyor: ‘Erdoğan’ın kontrolündeki bir devlet kurumu, CHP’ye kumpas kurmaya çalışılıyor’ Tahminimin MİT olduğunu yazdım. Talat Atilla, istihbarat servisinin kontrolünde mi? Çünkü: Gazeteciliği temel heyecanı atlatma haberdir. Peki, Talat Atilla neden kendi yazmayıp gazetecileri aradı? Bu bir haber değildi çünkü. Bu planlanmış, iyi yazılmış, oyuncuları seçilmiş senaryoydu!” dedi.

Yalçın yazısını şöyle sürdürdü: “Gazetecinin haber kaynağını söylememesi saygındır. Ama ortada haber yok, kurgu var. Talat Atilla yalanı kulağına fısıldayanı ısrarla korumaktadır. Niye?

Kim bu Talat Atilla?

Gezi direnişi sırasında dedi ki:

– “Bazıları ağır silahlı olmak üzere, elleri silahlı provokasyon amaçlı 150 kişi bulunduğunu biliyorum. Doğru olduğuna emin olduğum bu bilgi beni korkutuyor…”

Kuşkusuz yalandı.

Keza:

CHP’yi karıştıran Atatürk posterini indirme kurgusunu ilk ortaya atan yine Talat Atilla idi. Yalan haberi nedeniyle suçlu bulundu ve Aylin Nazlıaka’ya tazminat ödemeye mahkûm oldu.

Bitmedi:

Daha dokuz ay önce Abdullah Gül’e zehirli gaz yoluyla suikast yapıldığını ortaya attı. Yalan olduğunu yazmama gerek var mı? Düşünün ki: Böyle bir üfürükçü, Milliyet gazetesine köşe yazarı yapıldı. Gazete 3.5 ay dayanabildi yalanlarına, kapının önüne koydu! İyi de Talat Atilla’yı Milliyet’e yerleştiren güç kimdi?

Uzatmayayım karşımızda ‘iftiralar atölyesinin’ bir çalışanı var.

– ‘Haber kaynağı ben değilim, böyle yazanları mahkemeye vereceğim’ dedi.

Haber kaynağı o çıktı.

– ‘Kılıçdaroğlu’na doğrulattım’ dedi.

Yalan çıktı.

– ‘Külliye’ye giden aracın plakasını verdi’

– Yalan çıktı. Vs. vs.

Böylesine bir yalancı CHP’yi karıştırmaya yetebiliyor. Asıl üzerinde durulması gereken konu budur.

Israrla yazacağım: Kılıçdaroğlu haklı çıktı.

Bunu Erdoğan da dün teyit etti”

YALÇIN CHP’DEKİ KAYNAĞIMI AÇIKLAMAYA ZORLUYOR

Talat Atilla ise, Yalçın’ın yazısına sosyal medya hesabından yanıt verdi. Atilla, Yalçın’ın kendisine MİT’çi diye iftira atarak CHP içindeki haber kaynağımı açıklamaya zorladığını savundu. Atilla, “Soner Yalçın, Sözcü gazetesini ele geçirmeye çalışırken, siyaseti de dizayn etmeye çalışıyor. Daha önce de Yurt Gazetesi’ni ele geçirmeye çalışmıştı. İnanmayan Durdu Özpolat’a sorsun!” diye yazdı.Gazetecilikten başka işi ve endişesi olmadığını belirten Atilla, “Allah’da bilir, kul da gerisi zırva” dedi.

ERDOĞAN’IN HASMIYMIŞIM GİBİ…

Yakın zamanda iki hatasının yüreğini rahatsız ettiğini ve kendini hatalı bulduğunu söyleyen Atilla, “Bir tanesi ‘Devlet Bahçeli öldü’ diyenlere yanıt verenlere yanıt verirken ‘Siyasete devam edemeyebilir’ kelimem. Diğeri ise, ‘Hiçbir lidere özel bir sevgi ya da nefret taşımama rağmen, amacım sadece gerçeği aramak olmasına rağmen, Saray’a çıkan CHP’li haberinde Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın hasmıymışım gibi algılanmama neden olan haber iştahım” ifadesini kullandı.

HABERİ GETİREN CHP MİLLETVEKİLİ

Atilla şunları söyledi: “Vicdanıma borçlu olduğum 2 yanıt bunlardır. Bu iki konudan dolayı üzgünüm. Tereddütsüz bir şekilde yineliyorum. Bana haberi getiren aktif bir CHP milletvekilidir. Bu haberi Kılıçdaroğlu’na ‘yüzde yüz’ diye onaylatmıştır.”

Vatan Partisi ve Sedat Peker

Medya

RTÜK cezaları usta gazeteciyi isyan ettirdi: Bunda sonra Seda Sayın tadında…

RTÜK’ün 5 gün karartma cezası verdiği Halk TV’de program yapan Ayşenur Arslan, “Beni sevsinler, kapatmasınlar istiyorum. Artık Seda Sayan tadında program yapacağım” dedi.

BOLD – Radyo Televizyon Üst Kurulunun (RTÜK), oy çokluğuyla aldığı karara göre Halk TV ve TELE 1 televizyonları, RTÜK’ün belirlediği 5 gün boyunca karartılacak. Kanallar aynı maddeden bir kere daha ceza alırsa lisansları iptal edilecek. RTÜK’ün bu ağır bir cezası tartışma konusu oldu. Muhalif kanalların susturulmaya çalışıldığını iddia eden gazeteciler, RTÜK’ün program durdurma yerine, karartma cezası vermesini eleştirdi.

NE DİYORSUN BACIM

Öte yandan, Halk TV’de gündüz kuşağında haber programı yapan, deneyimli gazeteci Ayşenur Arslan da RTÜK’ün kararını eleştirdi. Bundan sonra magazinsel programlar yapacağını söyleyen Arslan, ”Seda Sayan tadında program yapacağım. Onun tam kelimelerini ezberlemem lazım. Mesela ‘Bacım sen ne diyorsun’ diyor. Ara sıra ben bakarım magazine ama hakim olmam lazım” dedi.

KAPATMAZLAR ÇİÇEK GÖNDERİRLER

Arslan’ın konuğu avukat Celal Ülgen de, ”Tam siyasi iktidarın hoşlanacağı program olur. Bundan sonra kapatmazlar, çiçek gönderirler” diyerek Arslan’ın kararını destekledi.

Polis ağzını açana cezayı kesti: Hem sosyal mesafeye uyma hem de bize müdahale et!

 

Okumaya devam et

Medya

Halk TV ve TELE 1 ekranları 5 gün kararacak: Lisansları da iptal olabilir

RTÜK’ün yayın cezası verdiği Halk TV ve TELE 1 kanallarının, aynı maddeden bir kez daha ceza almaları halinde lisansları iptal edilecek

BOLD- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) genel yayın türünde, ulusal düzeyde yayın yapan kanallara mevcut yasa kapsamında ilk kez ekran karatma cezası uygulayacak.

RTÜK EMİR TELAKKİ ETTİ

Program durdurma yerine ekran karartma cezası verilmesine tepki gösteren RTÜK üyesi İlhan Taşçı, konuyla ilgili şunları kaydetti, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “medya virüsünden kurtulacağız” sözlerini RTÜK’te kendisine “emir telakki eden” anlayış muhalif, özgün ve özgür yayıncılık yapmaya çalışan televizyon kanallarının sesini kesmeye dönük operasyonun bugün ikinci ayağını gerçekleştirdi. Televizyonların kapatmayla sonuçlanabilecek ceza maddelerinden yaptırım kararı verilmesi bu sürecin ilk aşamasıydı. Bugünkü Üst Kurul toplantısında, TELE 1 ve Halk TV’ye 5 (beş) gün yayın durdurma cezası verildi. Karar oy çokluğuyla alındı.”

LİSANSLARI İPTAL EDİLEBİLİR

Taşçı açıklamasının devamında, ”Ağır ceza kadar vahim olan diğer bir nokta ise bu televizyon kanallarının aynı maddeden 1 (bir) kez daha ceza almaları halinde bu kez kanalların lisansları iptal edilecek” dedi.

Ekran karartma cezası RTÜK’ün belirleyeceği tarihler arasında uygulanacak. 5 gün boyunca bu televizyonların ekranları karartılacak.

Gençlerden ‘Sosyal medyama dokunma’ kampanyası: ‘Sakin ol şampiyon’

Okumaya devam et

Medya

ATV için yapılan 90 bin şikayeti RTÜK görmezden geldi

Muhalif kanallara ceza yağdıran Radyo Televizyon Üst Kurulunun, ATV için 6 ayda gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadığı ortaya çıktı.

BOLD – Muhalif kanallara yönelik baskıcı olmakla suçlanan ve son olarak Ülke TV’deki Sevda Noyan’ın konuşmaları sonrası çokça tartışılan, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) yeni bir skandalla gündemde.

RAPOR BİLE TUTULMADI

CHP’li RTÜK üyesi İlhan Taşcı’nın hazırladığı rapora göre, kurul kanallar arasında ayrımcılık yapıyor. Rapora göre, son 6 ay içerisinde, Tele 1, FOX TV ve Halk TV gibi muhalif kanallara para ve yayın durdurma cezası yağdıran RTÜK, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyinin yönetimindeki, Turkuaz Medya bünyesinde faaliyet gösteren ATV kanalına, vatandaşlardan gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadı.

BAŞKAN ŞAHİN KANALIN HAMİSİ GİBİ

Raporu hazırlayan Taşcı, “RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in iktidar yanlısı ATV kanalının hamisi, koruyucusu gibi davrandığının belgesi. Resmen Şahin tarafından ATV’ye dokunulmazlık zırhı giydirilmiş durumda” ifadelerini kullandı.

SAĞLIKÇILARI HEDEF GÖSTEREN MÜGE ANLI İLK SIRADA

Ocak 2020-Haziran 2020 tarihleri arasında RTÜK’e en çok şikâyet edilen kanal ATV oldu. Bu kanal izleyiciler tarafından 89 bin 987 kez RTÜK’e şikâyet edildi. ATV’ye yönelik şikâyetlerin ilk sırasında Müge Anlı ile Tatlı Sert isimli program yer aldı.

Müge Anlı’nın koronavirüsle mücadele sırasında, canlı yayında sağlık personellerini hedef gösterici açıklamalarına bile inceleme yapılmadığı söyleyen Taşçı, “İzleyicilerin, yurttaşların 90 bin şikâyeti ortada dururken, tek bir rapor düzenlenmemesi, bu şikâyetlerin görmezden gelinmesi görevi kötüye kullanmaktır. RTÜK’ün yasal görevleri arasında bu şikâyetleri değerlendirmek de vardır. Ama Ebubekir Şahin, kendi siyasi bakışıyla Anayasal bir kurul olan RTÜK’ün görevini yerine getirmesini engelliyor” dedi.

Fırtına sonrası Küçükçekmece Gölü’nde korkutan görüntü

Okumaya devam et

Popular