Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Aydınlık GYY’sini protesto edip Ulusal Kanal’dan istifa etti

Ulusal Kanal programcısı Ali Yağız Baltacı, Habertürk’te Selman Öğüt’le İsmail Saymaz’ın Kemalizm tartışmasına sessiz kalan Aydınlık Gazetesi GYY’si İlker Yücel’e tepki gösterip istifa etti.

BOLD – Habertürk canlı yayınında Doç. Dr. Selman Öğüt, “Kemalistler ezanı Türkçe okuttukları için özür dileyecekler” sözleri sebebiyle gazeteci İsmail Saymaz’la sert bir tartışma yaşamıştı. Atışmanın yankıları devam ederken, Vatan Partisi’ne yakınlığıyla bilinen Ulusal Kanal’da dikkat çeken bir istifa gerçekleşti.

YAŞANANLAR KAMUOYUNUN MALUMU

Yeniçağ’ın haberine göre Ulusal Kanal’da program yapımcısı olan Ali Yağız Baltacı, Öğüt’e tepki göstermeyen Aydınlık Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni İlker Yücel’i eleştirerek istifa ettiğini duyurdu.

Ali Yağız Baltacı’nın istifa açıklamasında şu ifadeler yer aldı, “Saygıdeğer izleyicilerim, kıymetli dostlarım. Bu satırları, beni Ulusal Kanal ekranlarında dört senedir izleyen iyi kalpli insanlara karşı duyduğum sorumluluk duygusuyla yazıyorum. Geride bıraktığımız hafta HaberTürk televizyonunda yayınlanan Enine Boyuna isimli programda yaşananlar kamuoyunun malumu. Kısa bir hatırlatma yapmak gerekirse, bu programın konuğu olan Selman Öğüt adlı kişi Atatürk düşmanı ifadeler kullanmış, bunun üzerine bir diğer program konuğu gazeteci İsmail Saymaz tarafından Atatürk ve Kemalizm savunması yapılmıştı. Sosyal medyada yoğun tartışmalara yol açan bu diyalogla ilgili ben de Twitter hesabımdan bir yorum yaptım.

YUTKUNUP SESSİZ KALMAK DURUMUNDA KALINIR

Yaptığım yorum şu şekilde: “Bu tartışmada sayfalarca makale yazılacak, tezlere konu olacak, üstüne düşünülecek, Türkiye siyasetinde son beş yıllık cepheleşmeyi gözler önüne seren bir fotoğraf var: İlker Yücel’in Selman Öğüt ile yan yana oturması. O kadar çok şey söylenebilir ki bu konuda… O İlker Yücel ki tüm gençliği Atatürk okumalarında, bayram mitinglerinde geçen kişi… O İlker Yücel ki Kemalizm konusunda İsmail Saymaz’ın bilgilerinin belki 100 misline sahip olan kişi… O İlker Yücel ki, binlerce Anadolu çocuğunu Anıtkabir ile Nutuk ile buluşturan kişi… Ak Parti’yi milli cephede görme fikriyatının dramatik bir sonucu bu. Aynı cephedeyiz , aynı gemideyiz, birlikteyiz derken sosyolojiyi göz ardı ederseniz; Selman Öğütler ile yan yana oturur, alenen Atatürk düşmanlığı yapılırken yutkunup sessiz kalmak durumunda kalınır. Gündelik siyaset bu kadar trajik işte…”

AH ULAN AH DİYORDU MUHTEMELEN

“Sevgili İlker Yücel, İsmail Saymaz Kemalizm savunması yaparken içinden kim bilir ne düşünüyordu? Ah ulan ah diyordu muhtemelen, Ağzımı açıp iki kelime söylersem HDP/CHP/İYİP/PKK saflarına düşerim, milli cepheden koparım diyordur.

“Yaptığım yorum bu şekilde… Bu yorumumla maksadım sevgili İlker Yücel’i ya da Vatan Partisi’nin politikalarını eleştirmek değil güncel siyasi saflaşmaların insanları normalde yan yana gelmeyecekleri insanlarla bir araya getirebileceğini ifade etmekti. Milli Cephe olarak adlandırılan bir saflaşmanın; hem sosyolojik, hem kültürel, hem sınıfsal, hem tarihsel olarak çok farklı mahallelerin temsilcilerini cebren de olsa aynı düzlemde gösterdiğini; bu durumun güncel siyasetin dramatik bir sonucu olduğunu vurgulamak istedim.”

ELİF’İN E’SİNİ BİLMEZ, İKİ REKAT NAMAZ KILAMAZ

Öte yandan Selman Öğüt programda “”Kemalistler neler yaptı. Ezanı Türkçe okuttukları için özür dileyecekler. İkna odalarını unuttular. Haddini bil. Bu ülkede Müslümanlara zulüm edilmiştir” demişti.

Saymaz da, “İslamcılar bu ülkede azanlıktır. Bu ülkenin yüzde 99’u Müslümandır. Bu ülkede Kemalistler sayesinde ezan okunuyor namaz kılınıyor. Bu arkadaş Elif’in E’sini bilmez. Bu arkadaş iki rekat namaz kılamaz, bu Kur’anın K’sini bilemez. Ben bunların tümüne namaz kıldırırım” diye cevap vermişti.

Gazeteci Barış Polat’a 6 yıl 3 ay hapis cezası

Medya

Bir Zamanlar Kıbrıs’ta Rumları öven TRT’ye tepki: Geri zekalı mısınız?

Yaptığı tarihi dizilerdeki çarpıtmaları nedeniyle çok sayıda eleştiri alan TRT’ye bir tepki de Rauf Denktaş’ın eski danışmanlarından Sabahattin İsmail’den geldi. İsmail, eli kanlı, Rum katillerin TRT’de yayınlanan “Bir Zamanlar Kıbrıs” isimli dizide kahraman gibi gösterildiğini öne sürdü.

BOLD – Rauf Denktaş’ın eski danışmanı Sabahattin İsmail, TRT’ye “Bir Zamanlar Kıbrıs” dizisi nedeniyle tepki gösterdi. İsmail, dizinin çarpıtmalarla dolu olduğunu öne sürdü.

FRAGMANA TEPKİ GÖSTERDİ

TRT’de yayınlanmaya başlayan “Bir Zamanlar Kıbrıs” dizisi, eleştirilere neden oldu. KKTC direnişinde yaşanan bazı çatışmaların, dizide çarptırıldığı yönündeki iddialar diziyi tartışma konusu haline getirdi. KKTC’nin Kurucu Cumhurbaşkanı Rauf Denktaş’ın eski danışmanı Sabahattin İsmail, dizinin yeni bölüm fragmanına tepki göstererek Twitter’dan paylaşımda bulundu.

“GERİ ZEKALI MISINIZ?”

İsmail, fragmanda Denktaş’ın başına Nikos Sampson tarafından silah tutulduğu gösterilen sahneye ilişkin şunları söyledi: “Geri zekalı mısınız? Samson kim ki Denktaş’ın kafasına silah dayayacak Utanmadan bir de ‘Gerçek bir varoluş hikayesi’ diyorsunuz! Devlet galası bu saçmalıklar için miydi? Bu dizi varoluş mücadelemizi değil, insanları arkadan vuran sivilleri katleden eli kanlı katil Sampson’u aklama ve kahraman yapmak için mi yapıldı? Korkak katil bir yığın yalanla davası için korkmadan mücadele eden Liderimiz Denktaş’ı silahla kaçıran bir kahraman olarak gösteriliyor.”

Kurumlar sefaleti üç maymunu oynayarak gizlemeye çalışıyor

Okumaya devam et

Medya

BirGün bunu da mı görecektik?

Muhalif ve insan haklarına duyarlı olduğu iddiasıyla yayın yapan BirGün gazetesinin, Furkan Vakfı üyelerine camide biber gazlı saldırı haberinde kullandığı ‘gerici’ ifadesi şaşkınlık yarattı.

BOLD – Gaziantep’te itikaf ibadeti geleneğini sürdürmek isteyen Furkan Vakfı üyeleri, dün polis engeliyle karşılaştı. Pandemi bahanesiyle camiyi basan polis, postallarıyla camiye girmeye çalışırken, onlara vakıf üyeleri engel oldu. Botlarını çıkararak tekrar camiye dalan polis, oruçlu cemaatin yüzüne biber gazı sıktı. Müdahale sonrası 50 vakıf üyesi gözaltına alındı. Polisin camide ibadet etmek isteyenlere yönelik sert müdahalesi büyük tepki topladı.

Basında da geniş yer bulan olay BirGün gazetesinde, en az polis baskını kadar tepki çeken bir başlıkla servis edildi. Gazete haberi sosyal medya hesabından: “Camide itikaf yapmak isteyen gerici Furkan Vakfı üyelerine polisten biber gazlı müdahale” olarak duyurdu.

AKP’Yİ BESLEYEN DİL

İnsan hakları konusunda duyarlı olduğu iddiası taşıyan gazeteye HDP’li Hüda Kaya’dan çok sert tepki geldi. Kaya paylaşımında: “Bu nasıl bir muhalefet dilidir? Bu rezil AKP zihniyetini bu dil besliyor. Böyle iktidara bu dil ile mi muhalefet edilir? Gericilik sadece dincilikte yoktur. Her ideolojinin, her yapının bağnazlığı bir gericiliktir” ifadelerini kullandı.

ELİMİZDE BİR ŞEY KALMAZ

CHP İstanbul Milletvekili Cihangir İslam da vakıf üyelerine geçmiş olsun dileklerinin ardından BirGün’ün başlığını eleştiren bir paylaşımda bulundu. İslam, “Bir arada yaşamanın, sivil toplumu güçlendirmenin, toplum sözleşmesinin önündeki en büyük engel ideolojik dilin ve kavramların ‘öteki’ye dayatılması. Bu dil gazeteciliği teslim aldığında elimizde ‘Pravda ve Al Ahram’lardan gayrı bir şey kalmaz” dedi.

SAKINCALI DİL

BirGün’ün dilini gazetecilik açısından sakıncalı bulan gazeteci Cünety Akman da, “Birgün’ün “gerici” sıfatını kullandığı o sosyal medya paylaşımı siyaseti boşverelim gazetecilik açısından da hatalı. Başkalarının olası hatası bu hatayı ortadan kaldırmıyor” dedi.

Denize girecek kadar Almancam var

Okumaya devam et

Medya

Diyanet TV TRT olma yolunda: Sermayesini 25 milyon TL’ye çıkardı

2018 yılında Türkiye Diyanet Vakfının iştiraki olarak 275 bin lira sermayeyle kurulan Diyanet TV’nin, üç yılda sermayesini 25 milyon 275 bin TL’ye çıkarması dikkat çekti.

BOLD – Türkiye Diyanet Vakfı tarafından 17 Mayıs 2018 tarihinde kurulan Diyanet TV, sermayesinde artışa gitti. 22 Nisan 2021 tarihli Ticaret Sicil Gazetesi kayıtlarına göre, Diyanet TV’nin yayıncı şirketi Vakıf Medya Sanat Radyo Televizyon Anonim Şirketi, sermayesini 25 milyon 275 bin TL’ye çıkardı. Şirket, Mayıs 2018’de 275 bin TL sermaye ile kurulmuştu.

ANKA’nın haberine göre, Diyanet TV’nin yayıncı şirketi Vakıf Medya’yı yöneten Türkiye Diyanet Vakfı’nın mütevelli heyeti başkanlığını Diyanet İşleri Başkanı Prof. Dr. Ali Erbaş yapıyor. Diyanet Vakfının mütevelli heyetinde, Ankara Ticaret Odası Başkanı ve AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın kuzeni Gürsel Baran da yer alıyor.

16 Ağustos 2018 tarihinde TRT’nin uydu frekanslarından yayın hayatına başlayan Diyanet TV, 1 Aralık 2018 tarihinden itibaren kendisine tahsis edilen TURKSAT frekansları üzerinden yayına devam etti. UTELSAT uydusu üzerinden Avrupa ülkelerine, YAMAL uydusu üzerinden Orta Asya ülkelerine de erişen kanal, Digitürk, D-Smart, Tivibu, Turkcell TV üzerinden de izleyicilere ulaşıyor.

Diyanet esnaftan ödeyemediği kirasını faiziyle istedi

Okumaya devam et

Popular

0Shares
0