Bizimle iletişime geçiniz

Medya

İstanbul Belediyesi’nin AKP döneminde İnternethaber’i fonlama belgeleri

Hadi Özışık’ın sahibi olduğu İnternethaber.com’a 2018 yerel seçimlerinde AKP’yi desteklemesi için İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden akıtılan yüzbinlerce liranın belgeleri ortaya çıktı.

BOLD – İstanbul Büyükşehir Belediyesi kaynaklarının AKP döneminde yandaş gazetelere akıtıldığının rakamlarıyla ortaya çıkmasının ardından İnternethaber’in patronu Hadi Özışık “yalan” açıklaması yapmıştı.

Özışık’ın yalanlaması üzerine gazeteci Murat Ağırel, belgeleriyle İnternethaber’e akıtılan milyonları yazdı.

Ağırel’in yayınladığı belgelere göre, konunun kamuoyunun gündemine gelmesi üzerine İstanbul Büyükşehir Belediyesi tüm Belediye birimlerinden ve İştiraklerinden reklam, gazete alımı ve benzeri anlaşmaların listesini 21.08.2019 tarihinde istedi.

Bütün  iştirakler ve birimler tek tek cevap veriyor.. İlk cevap Otobüs A.Ş 29.08.2019 tarihinde geliyor ve listeliyor. Belgeye göre Otobüs A.Ş. Hadi Özışık’ın sahibi olduğu İnternethaber’e,  2 günlük reklam karşılığında 2018 yılında 25 bin TL ödemiş. Yine 2018’de başka bir seferde 1 günlük reklama 15 bin TL verilmiş.

KİPTAŞ ise toplamda 3 günlük reklama iki seferde 35 bin TL ödemiş.

Hamidiye Su ise iki sefer için toplamda 59 bin TL ödemiş.

YÜZBİNLERCE LİRA “SEÇİM DESTEĞİ” REKLAMI

Liste belediyenin diğer iştiraklerinin ödemeleriyle uzayıp giderken, Hadi Özışık’ın internethaber sitesine yüzbinlerce liranın sadece 2018’de ödendiği böylece yerel seçimde medya desteği sağlandığı görülüyor.

Belediyenin sözkonusu reklamlarının AKP’yi desteklemeyen hiç bir medya kuruluşuna verilmediğini belirten Ağırel, “Verilen paralarda bizlerin, çocuklarımızın parasıdır. Hesabını da sormak en doğal hakkımızdır. Millet adına sormakta gazetecinin görevidir.” dedi.

Ağırel, belgeleri yayınladıktan sonra Hadi Özışık’a özür dileme çağrısı yaptıktan sonra İnternethaberin “içerik satma” yoluyla da gelir elde ettiğini bunu da belgeleyince yazacağını belirtti. Ağırel ayrıca Binali Yıldırım’ın kontrolündeki Ulaştırma Bakanlığı’ndan da çok sayıda reklam fonlaması yapıldığını bunu da yakında belgeleyeceğini ifade etti.

Basın İlan Kurumundan BirGün’e reklam yasağı

 

 

Medya

Yetkin: AKP’li belediyeler de yabancı fon kullanıyor

Türkiye’de medyanın tamamını kontrolü altına alan AKP hükumeti, yabancı ülke fonlarıyla bağımsız gazetecilik yapmaya çalışanları hedef aldı. AKP’li belediyelerin de yabancı fon kullandığını hatırlatan gazeteci Murat Yetkin, “Hükûmet yabancı fon gerekçesiyle medyaya baskıyı artıracak” dedi.

BOLD – Gazeteci Murat Yetkin, Türkiye’de faaliyet gösteren bazı medya kuruluşlarına yabancı ülkelerden fon sağlandığına dair haberleri gündemine taşıdı.

Yabancı fon kullanan medya organlarıyla ilgili Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, bu fonları kullananları casusluk yapmakla suçladı. Trol hesaplar ise yabancı fonla ayakta durmaya çalışan medya kuruluşlarını hedef alarak ‘vatan haini’ ilan etti.

AKP’Lİ BELEDİYELER DE FON KULLANIYOR

Yetkin yazısında, “Türkiye’deki faaliyetlere dış kaynaklardan bütçe, ya da fon kullanma konusunda bir yasak yok. Bu tür yasakların olduğu ülkeler var; Suudi Arabistan, Kuzey Kore, İran, Çin gibi. Türkiye dış fon kısıtlaması, özellikle de ABD ve Avrupa Birliği ülkeleri başta Batı’ya fon kısıtlaması getirirse oralardan Türkiye’de, sadece medya değil ama AK Partili belediyeler dahil pek çok projede kullanılan kaynaklar kesilebilir” değerlendirmesini yaptı.

HÜKUMET YANLISI MEDYA OKUNMUYOR, İZLENMİYOR

AKP Hükumeti çizgisindeki düşünce kuruluşu SETA’nın yabancı basın kuruluşlarında çalışan Türk gazetecileri hedef aldığını aktaran Yetkin, “Bu meslektaşlarımızı yabancıların çıkarlarının “uzantısı” olmakla suçladı. Hükümet yanlısı medya okunmuyor, izlenmiyor. Bunu görüyorlar. Bunun sorumlusu olarak parti çizgisindeki medyanın habercilik yapmamasını değil, kontrol dışında kalan medyanın haber yapmasını görüyorlar. Onu engellemeye çalışıyorlar” dedi.

YASALAR ÇERÇEVESİNDE FON KULLANMAK SUÇ DEĞİL

Mesleklerini sürdürmek, doğru bildiklerini, araştırmalarını kamuoyuna aktarmak amacıyla fon kullanan gazetecilere destek veren Yetkin, “Yasalar çerçevesinde fon kullanmak suç değildir. Fon kullanımının gizlenmesi ve amacı dışında kullanılması ayrı konudur. Şimdi medya üzerindeki baskının daha da artmasına yol açacak yasal düzenlemeleri yabancı fon varlığını neredeyse casusluk faaliyeti gibi sunmayı deniyorlar.” ifadeleri kullandı.

38 gazeteci 24 Temmuz Basın Bayramına cezaevinde girdi

Okumaya devam et

Medya

38 gazeteci 24 Temmuz Basın Bayramına cezaevinde girdi

Tek adam tarafından yönetilen AKP Türkiye’si, hapisteki gazeteci sayısı ile dünyada zirveye oynuyor. Basın özgürlüğü sıralamasında dünyada sonlarda olan Türkiye’de 24 Temmuz Basın Bayramı’na 38 gazeteci cezaevinde girdi. 

BOLD – 24 Temmuz Basın Bayramı Türkiye’de yine buruk kutlanıyor. 128 davada 274 gazetecinin yargılandığı Türkiye’de 38 medya çalışanı cezaevinde bulunuyor.

TÜRKİYE BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNDE GERİLERDE

24 Temmuz Basın Bayramı dolayısıyla yazılı açıklama yapan CHP Aydın Milletvekili Adalet Komisyonu üyesi Süleyman Bülbül, sadece son 4 ayda en az 400 habere erişim engeli getirildiğini belirtti. Basın Özgürlüğü Endeksi’nde Türkiye’yi 180 ülke içerisinde 153. sırada yer aldığını hatırlatan Bülbül, basına yönelik sansür, şiddet ve tehdidin giderek attığını söyledi.

274 GAZETECİ YARGILANIYOR

2020-2021 yılında 101 gazeteci hakkında soruşturma açıldığını, 128 davada 274 gazetecinin yargılandığını vurgulayan Bülbül, “38 medya çalışanı cezaevindeyken 24 Temmuz Basın Bayramı’nı kutlamak nasıl mümkün olabilir?” diye sordu. Bülbül, AKP iktidarının basın mensuplarını işleri ve hayatlarıyla tehdit ettiğinin altını çizdi.

ERDOĞAN, BASIN ÖZGÜRLÜĞÜ DÜŞMANI

Sınır Tanımayan Gazeteciler (RSF) örgütü, 2016 yılından sonra ilk kez basın üzerinde baskı oluşturan liderlere yer verdiği ‘Basın Özgürlüğü Düşmanlar’ı listesini açıkladı. Dünyadaki 37 devlet ve hükumet başkanının yer aldığı listede AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan da bulunuyor. Raporda Erdoğan’la ilgili “Türkiye Cumhurbaşkanı basından hoşlanmıyor ya da daha doğrusu, sadece ona itaat edip övgüde bulunduğunda hoşlanıyor” ifadelerine yer verildi.

BİR GECEDE BİNLERCE GAZETECİNİN BASIN KARTLARI İPTAL EDİLDİ

Tek adam rejiminin inşası için organize edilen 15 Temmuz sonrasında AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a muhalefet eden binlerce gazetecinin basın kartları bir gecede iptal edildi. 2019’a kadar geçen üç yıllık süreçte Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından iptal edilen sarı basın kartı sayısı ise 2 bin 397’ye ulaştı.

MUHALİF İSİMLERE BASIN KARTI DA YOK

2 bin 397 iptal edilen sarı basın kartının yanı sıra başkanlık sistemine geçiş sonrası başlatılan basın kartlarının yenilenmesi sürecinde 10 bin 486 başvuru yapıldı. Saray’a bağlı İletişim Başkanlığı muhalif bin 371 kişinin basın kartını yenilemedi. Gazetecilerin, basın kartı başvurusunun iptal edilmesinin bir daha basın kartı alamayacakları anlamına gelmediği ifade eden İletişim Başkanlığı, eksikliklerin giderilmesi halinde başvuruların olumlu değerlendirileceği öne sürdü.

82 GAZETECİ CEZAEVLERİNDE

Suç örgütleriyle ilişkileri ortaya çıkan gazeteciler kollanırken Türkiye Gazeteciler Cemiyeti verilerine göre Türkiye’de 38 gazeteci cezaevlerinde bulunuyor. jailedjournos.com isimli site ise kendi imkanları ile ulaştığı tutuklu gazeteci sayısını 82 olarak açıkladı.

Göz yuman AKP’li belediyeler, suçlanan halk

Okumaya devam et

Medya

Yandaş medyada tirajlar çakılacak: Kamuya gazete alımı yasaklandı

AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan imzalı genelgeyle kamuda tasarruf kapsamında devlet kurumlarının gazete alımı yasaklandı. Artık başta belediyeler olmak üzere diğer kamu kurumları balya balya gazete alamayacak. 2010 yılında 5 milyona ulaşan, ancak AKP kontrolüne girdikten sonra 1.7 milyona gerileyen toplam gazete tirajlarının genelge sonrası 1 milyonun altına inmesi bekleniyor.

BOLD – Kamuda tasarruf tedbirleri genelgesi AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla yayımlandı. Genelgeye göre, kamu kurumlarının günlük gazete alımı yasaklandı.

GÜNLÜK GAZETE ALIMI YASAKLANDI

Resmi Gazete’de yayımlanan genelgeye göre kamu kurum ve kuruluşlarının basını izleme ile ilgili birimleri ve kütüphane dokümantasyon merkezleri hariç hiçbir şekilde günlük gazete alımı yapılmayacak. Kamu kurum ve kuruluşları görev alanı ile ilgili olmayan alanlara abone olmayacak. Ayrıca idari faaliyetlerini tanıtmaya yönelik, rapor, kitap, dergi, bülten ve benzeri yayınlar basılmayacak, bunların hazırlanması ve paylaşımı elektronik ortamda yapılacak.

DENETİM YOK, TİRAJLAR ŞİŞİRME

Basın İlan Kurumu’nun ilan dağıtımında yararlandığı tirajlarla ilgili tartışmalar uzun süredir devam ediyor. Hükumete yakın birçok gazetenin Basın İlan Kurumu’ndan ilan almak için gerçek dışı şişirme tirajlar gösterdiği öne süren muhalif medya, tirajların bağımsız bir kurul tarafından denetlenmesi talep ediyor.

GAZETE SATIŞLARI 3’TE 2 ORANINDA AZALDI

2010 yılında Türkiye genelinde yayın yapan 35 ulusal gazetenin toplam tirajı 5 milyona yaklaşırken, günümüzde bu rakam 1 milyon 700 bine kadar geriledi. Balya balya hükumete yakın gazeteleri alan kamu kurumlarının alımı durdurması sonrası bu rakamın 1 milyonun altına gerilemesi bekleniyor. Daha önce 1 milyona yaklaşan tirajlı gazetelerin bulunduğu 84 milyon nüfuslu Türkiye’de şimdi en fazla satan gazetenin tirajı 190 binlerde.

41 GAZETE KAPATILDI

Hürriyet, Sabah, Milliyet, Posta, Yenişafak, Akşam, Takvim, Yeni Akit, Milat, Yeni Asır, Diriliş Postası hükumete açıktan destek veriyor. Genelge sonrası bu gazetelerin satışında büyük düşüş bekleniyor. AKP, 17-25 Aralık ve 15 Temmuz bahanesiyle Özgür Düşünce, Zaman, Bugün, Meydan, Millet, Taraf, Today’s Zaman, Yarına Bakış, Yeni Hayat başta olmak üzere 41 gazete kapattı. 3 binden fazla basın mensubu da işsiz kaldı.

Adalet başka bir vadide

Okumaya devam et

Popular

Shares