Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Sözcü Genel Yayın Yönetmeni: Uğur Bey yalan olduğuna bu kadar eminse keşke Rahmi Bey’i de uyarsaydı

Sözcü Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz, Saray’daki CHP’li iddiasıyla ilgili Uğur Dündar’a tepki gösterdi. Yılmaz, “Uğur Bey yalan olduğuna bu kadar eminse keşke Rahmi Bey’i de uyarsaydı” dedi.

BOLD Habertürk yazarı Fatih Altaylı, bugünkü köşesinde Sözcü Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz’ın, Beştepe’de Cumhurbaşkanı ve AKP Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan’la görüşen CHP’li iddialarının yer aldığı haberle ilgili “Rahmi Bey’in yazdığına yüzde 100 inansam zaten manşet yapardım. Uğur Bey de yalan olduğuna bu kadar eminse keşke Rahmi Bey’i de uyarsaydı” dediğini yazdı.

GAZETECİLİK OLMAZ…

Sözcü yazarı Rahmi Turan, Beştepe’de Erdoğan’la görüşen ismin CHP’den Muharrem İnce olduğunu açıklamıştı. Sözcü yazarı ve gazeteci Uğur Dündar ise aynı ihbarın kendisine de yapıldığını ancak herhangi bir belge sunulmadığı için dikkate almadığını söyleyerek “Belgesi olmayan bir haberi yapmak gazetecilik olmaz” demişti.

Altaylı’nın yazısının ilgili kısmı şöyle: “Hafta sonu Kapadokya’daydık ya, Sözcü gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz da bizimleydi. Hayli üzgündü. Rahmi Turan’ın sorup soruşturmadan yazmasına da, Uğur Dündar’ın kendisini temize çekmesine de. ‘Rahmi Bey’in yazdığına yüzde 100 inansam zaten manşet yapardım. Uğur Bey de yalan olduğuna bu kadar eminse keşke Rahmi Bey’i de uyarsaydı’ diye dertleniyordu. ‘Yazıyı niye koydun?’ sorusuna ise ‘Koysan niye koydun, koymasan niye sansürlüyorsun kardeşim derler’ diyordu ki, haklıydı. Ben de günlerdir bu köşede söylediğimi ona da söyledim orada.  ‘Çok takılma. Ne ilk yalan haberdir bu; ne de son olacaktır.”

Akşam, aynı haberde Trump, Suriye ve Muharrem İnce’nin ‘çete’ iddialarını buluşturdu

Medya

RTÜK cezaları usta gazeteciyi isyan ettirdi: Bunda sonra Seda Sayın tadında…

RTÜK’ün 5 gün karartma cezası verdiği Halk TV’de program yapan Ayşenur Arslan, “Beni sevsinler, kapatmasınlar istiyorum. Artık Seda Sayan tadında program yapacağım” dedi.

BOLD – Radyo Televizyon Üst Kurulunun (RTÜK), oy çokluğuyla aldığı karara göre Halk TV ve TELE 1 televizyonları, RTÜK’ün belirlediği 5 gün boyunca karartılacak. Kanallar aynı maddeden bir kere daha ceza alırsa lisansları iptal edilecek. RTÜK’ün bu ağır bir cezası tartışma konusu oldu. Muhalif kanalların susturulmaya çalışıldığını iddia eden gazeteciler, RTÜK’ün program durdurma yerine, karartma cezası vermesini eleştirdi.

NE DİYORSUN BACIM

Öte yandan, Halk TV’de gündüz kuşağında haber programı yapan, deneyimli gazeteci Ayşenur Arslan da RTÜK’ün kararını eleştirdi. Bundan sonra magazinsel programlar yapacağını söyleyen Arslan, ”Seda Sayan tadında program yapacağım. Onun tam kelimelerini ezberlemem lazım. Mesela ‘Bacım sen ne diyorsun’ diyor. Ara sıra ben bakarım magazine ama hakim olmam lazım” dedi.

KAPATMAZLAR ÇİÇEK GÖNDERİRLER

Arslan’ın konuğu avukat Celal Ülgen de, ”Tam siyasi iktidarın hoşlanacağı program olur. Bundan sonra kapatmazlar, çiçek gönderirler” diyerek Arslan’ın kararını destekledi.

Polis ağzını açana cezayı kesti: Hem sosyal mesafeye uyma hem de bize müdahale et!

 

Okumaya devam et

Medya

Halk TV ve TELE 1 ekranları 5 gün kararacak: Lisansları da iptal olabilir

RTÜK’ün yayın cezası verdiği Halk TV ve TELE 1 kanallarının, aynı maddeden bir kez daha ceza almaları halinde lisansları iptal edilecek

BOLD- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) genel yayın türünde, ulusal düzeyde yayın yapan kanallara mevcut yasa kapsamında ilk kez ekran karatma cezası uygulayacak.

RTÜK EMİR TELAKKİ ETTİ

Program durdurma yerine ekran karartma cezası verilmesine tepki gösteren RTÜK üyesi İlhan Taşçı, konuyla ilgili şunları kaydetti, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “medya virüsünden kurtulacağız” sözlerini RTÜK’te kendisine “emir telakki eden” anlayış muhalif, özgün ve özgür yayıncılık yapmaya çalışan televizyon kanallarının sesini kesmeye dönük operasyonun bugün ikinci ayağını gerçekleştirdi. Televizyonların kapatmayla sonuçlanabilecek ceza maddelerinden yaptırım kararı verilmesi bu sürecin ilk aşamasıydı. Bugünkü Üst Kurul toplantısında, TELE 1 ve Halk TV’ye 5 (beş) gün yayın durdurma cezası verildi. Karar oy çokluğuyla alındı.”

LİSANSLARI İPTAL EDİLEBİLİR

Taşçı açıklamasının devamında, ”Ağır ceza kadar vahim olan diğer bir nokta ise bu televizyon kanallarının aynı maddeden 1 (bir) kez daha ceza almaları halinde bu kez kanalların lisansları iptal edilecek” dedi.

Ekran karartma cezası RTÜK’ün belirleyeceği tarihler arasında uygulanacak. 5 gün boyunca bu televizyonların ekranları karartılacak.

Gençlerden ‘Sosyal medyama dokunma’ kampanyası: ‘Sakin ol şampiyon’

Okumaya devam et

Medya

ATV için yapılan 90 bin şikayeti RTÜK görmezden geldi

Muhalif kanallara ceza yağdıran Radyo Televizyon Üst Kurulunun, ATV için 6 ayda gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadığı ortaya çıktı.

BOLD – Muhalif kanallara yönelik baskıcı olmakla suçlanan ve son olarak Ülke TV’deki Sevda Noyan’ın konuşmaları sonrası çokça tartışılan, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) yeni bir skandalla gündemde.

RAPOR BİLE TUTULMADI

CHP’li RTÜK üyesi İlhan Taşcı’nın hazırladığı rapora göre, kurul kanallar arasında ayrımcılık yapıyor. Rapora göre, son 6 ay içerisinde, Tele 1, FOX TV ve Halk TV gibi muhalif kanallara para ve yayın durdurma cezası yağdıran RTÜK, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyinin yönetimindeki, Turkuaz Medya bünyesinde faaliyet gösteren ATV kanalına, vatandaşlardan gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadı.

BAŞKAN ŞAHİN KANALIN HAMİSİ GİBİ

Raporu hazırlayan Taşcı, “RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in iktidar yanlısı ATV kanalının hamisi, koruyucusu gibi davrandığının belgesi. Resmen Şahin tarafından ATV’ye dokunulmazlık zırhı giydirilmiş durumda” ifadelerini kullandı.

SAĞLIKÇILARI HEDEF GÖSTEREN MÜGE ANLI İLK SIRADA

Ocak 2020-Haziran 2020 tarihleri arasında RTÜK’e en çok şikâyet edilen kanal ATV oldu. Bu kanal izleyiciler tarafından 89 bin 987 kez RTÜK’e şikâyet edildi. ATV’ye yönelik şikâyetlerin ilk sırasında Müge Anlı ile Tatlı Sert isimli program yer aldı.

Müge Anlı’nın koronavirüsle mücadele sırasında, canlı yayında sağlık personellerini hedef gösterici açıklamalarına bile inceleme yapılmadığı söyleyen Taşçı, “İzleyicilerin, yurttaşların 90 bin şikâyeti ortada dururken, tek bir rapor düzenlenmemesi, bu şikâyetlerin görmezden gelinmesi görevi kötüye kullanmaktır. RTÜK’ün yasal görevleri arasında bu şikâyetleri değerlendirmek de vardır. Ama Ebubekir Şahin, kendi siyasi bakışıyla Anayasal bir kurul olan RTÜK’ün görevini yerine getirmesini engelliyor” dedi.

Fırtına sonrası Küçükçekmece Gölü’nde korkutan görüntü

Okumaya devam et

Popular