Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Turkcell, Türk Telekom, THY gibi dev firmalar ‘Havuz’a çalıştı: Muhalif kanallara hiç reklam yok

Yönetim kurulu üyelerini Varlık Fonunun atadığı TMSF’nin elindeki dev şirketlerle kamu firmaları, muhalif kanalları es geçerken havuz medyasına 10 milyon saniye reklam verdi.

BOLD – TV5 kanalı, yönetim kurulu üyelerini Varlık Fonunun atadığı TMSF’nin elindeki dev şirketler ve kamu firmalarını reklam giderleri ile ilgili ilginç bir habere imza attı. Gazeteci Hasan Basri Akdemir’in hazırlayıp sunduğu habere göre, kamu kuruluşları ve TMSF’deki bu dev şirketler bu sene içerisinde muhalif kanallar TV5, Halk TV, Tele1 TV, KRT ve FOX TV’ye hiç reklam vermedi.

01 Ocak – 30 Eylül tarihleri arasında aynı kurum ve firmaların ‘Havuz’ olarak bilinen hükumet yanlısı kanallara toplam 9 milyon 938 bin 539 saniye reklam verdiği belirtildi.

Zararları ve mali yapılarıyla tartışma konusu olan Turkcell ve Türk Telekom’un TV5, Halk TV, Tele1 TV, KRT ve FOX TV’ye vermediği ama diğer medya organlarına verdiği reklam saniyeleri dikkat çekti.

MİLYONLARCA SANİYE REKLAM

Yönetim kurulundaki 9 üyeden 5’ini Türkiye Varlık Fonu’nun belirleyeceği Turkcell 3 milyon 447 bin 268 saniye reklam, yabancılara satıldıktan ve zarara uğratıldıktan sonra bankaların satın aldığı ve hisselerini satışa çıkardıkları Türk Telekom’un ise bahsedilen medya kuruluşlarına 3 milyon 131 bin 624 saniye reklam vermesi dikkat çekti.

Konuya ilişkin konuşan TV5 Genel Yayın Yönetmeni Mustafa Yılmaz da yapılan ayrımcılığa tepki göstererek şunları söyledi: “Çok söylenecek bir şey yok. Tablo net, hesap ortada. Bunun üzerine ne denebilir, bilmiyorum ama milletin imkanlarının milletin kanallarını terbiye aracı olarak kullanılması doğru değil. Bu çok net bir şekilde birilerine milyonlarca saniye, rakama vurduğumuzda çok daha çarpıcı tablolar da çıkacaktır. Çünkü o bahsedilen kanalların reklam saniyeleri de çok inanılmaz rakamları ortaya çıkaracaktır. Gerisi sıfır.”

Yılmaz, bahsi geçen firmalardan reklam almadan varlığını sürdüren Milli Gazete ve TV5

‘in bundan sonrada varlığını devam ettireceğini sözlerine ekledi.

Devlete SAİK’le özel şirketlere el koyma yetkisi

Medya

Yandaş medyada tirajlar çakılacak: Kamuya gazete alımı yasaklandı

AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan imzalı genelgeyle kamuda tasarruf kapsamında devlet kurumlarının gazete alımı yasaklandı. Artık başta belediyeler olmak üzere diğer kamu kurumları balya balya gazete alamayacak. 2010 yılında 5 milyona ulaşan, ancak AKP kontrolüne girdikten sonra 1.7 milyona gerileyen toplam gazete tirajlarının genelge sonrası 1 milyonun altına inmesi bekleniyor.

BOLD – Kamuda tasarruf tedbirleri genelgesi AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla yayımlandı. Genelgeye göre, kamu kurumlarının günlük gazete alımı yasaklandı.

GÜNLÜK GAZETE ALIMI YASAKLANDI

Resmi Gazete’de yayımlanan genelgeye göre kamu kurum ve kuruluşlarının basını izleme ile ilgili birimleri ve kütüphane dokümantasyon merkezleri hariç hiçbir şekilde günlük gazete alımı yapılmayacak. Kamu kurum ve kuruluşları görev alanı ile ilgili olmayan alanlara abone olmayacak. Ayrıca idari faaliyetlerini tanıtmaya yönelik, rapor, kitap, dergi, bülten ve benzeri yayınlar basılmayacak, bunların hazırlanması ve paylaşımı elektronik ortamda yapılacak.

DENETİM YOK, TİRAJLAR ŞİŞİRME

Basın İlan Kurumu’nun ilan dağıtımında yararlandığı tirajlarla ilgili tartışmalar uzun süredir devam ediyor. Hükumete yakın birçok gazetenin Basın İlan Kurumu’ndan ilan almak için gerçek dışı şişirme tirajlar gösterdiği öne süren muhalif medya, tirajların bağımsız bir kurul tarafından denetlenmesi talep ediyor.

GAZETE SATIŞLARI 3’TE 2 ORANINDA AZALDI

2010 yılında Türkiye genelinde yayın yapan 35 ulusal gazetenin toplam tirajı 5 milyona yaklaşırken, günümüzde bu rakam 1 milyon 700 bine kadar geriledi. Balya balya hükumete yakın gazeteleri alan kamu kurumlarının alımı durdurması sonrası bu rakamın 1 milyonun altına gerilemesi bekleniyor. Daha önce 1 milyona yaklaşan tirajlı gazetelerin bulunduğu 84 milyon nüfuslu Türkiye’de şimdi en fazla satan gazetenin tirajı 190 binlerde.

41 GAZETE KAPATILDI

Hürriyet, Sabah, Milliyet, Posta, Yenişafak, Akşam, Takvim, Yeni Akit, Milat, Yeni Asır, Diriliş Postası hükumete açıktan destek veriyor. Genelge sonrası bu gazetelerin satışında büyük düşüş bekleniyor. AKP, 17-25 Aralık ve 15 Temmuz bahanesiyle Özgür Düşünce, Zaman, Bugün, Meydan, Millet, Taraf, Today’s Zaman, Yarına Bakış, Yeni Hayat başta olmak üzere 41 gazete kapattı. 3 binden fazla basın mensubu da işsiz kaldı.

Adalet başka bir vadide

Okumaya devam et

Medya

Gazeteciler Cemiyeti Veyis Ateş’i üyelikten çıkardı

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC), kara para aklamak suçlamasıyla hakkında tutuklama kararı bulunan iş insanı Sezgin Baran Korkmaz’dan 10 milyon euro istediği belirtilen eski HaberTürk sunucusu Veyis Ateş’i oy birliğiyle üyelikten çıkardı.

BOLD – TGC, iddiaların ardından Veyis Ateş’le ilgili açtığı disiplin soruşturmasında kararını açıkladı. TGC, savunmasını göndermeyen Ateş’in oy birliğiyle üyelikten çıkarılmasına karar verdi.

TGC Yönetim Kurulu’ndan konuyla ilgili yapılan açıklama şöyle:

“Veyis Ateş’in yurt dışında tutuklanan Sezgin Baran Korkmaz’ın taleplerini İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya ilettiğini kabul eden açıklamaları ve kamuoyuna yansıyan ‘ses kaydı’ alenileşmiştir.

Veyis Ateş’in tutum ve davranışlarının Tüzüğümüzün 11. maddesinde ifadesini bulan Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin amacıyla ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’nde belirtilen ilkelerle bağdaşmadığı ortaya çıkmıştır.

Tüzüğün 11.maddesi ile Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ndeki

‘Gazetecinin doğru davranış kuralları, hak ve sorumluluklarıyla bağdaşmayan tutum ve davranış içinde olmak’ ve

‘Gazeteci, çıkar ve nüfuz sağlayacak habercilikten kaçınmalıdır. Mesleğini gölgeleyecek, itibarını sarsacak türden oluşumlar içerisinde yer almamalıdır’ hükümleri dikkate alınarak Veyis Ateş’in oy birliğiyle üyelikten çıkarılmasına, üyelikten çıkarılma kararına karşı Genel Kurulda itiraz hakkı olduğunun kendisine bildirilmesine karar verilmiştir.”

Arvasi: Erdoğan’ın şahitliği kabul edilemez

Okumaya devam et

Medya

A TV’nin Bizans oyunu

‘Kuruluş Osman’ adlı Osmanlı dizinin bir savaş sahnesinde Bizanslı komutanın Atatürk’e ait sözlerle askerlerini motive etmesi ve kameranın o esnada mavi gözlere zoom girmesi sosyal medyada tepki çekti.

BOLD – ATV’nin “Kuruluş Osman” adlı dizisinde savaşa hazırlanan Bizans askerleri üzerinden Mustafa Kemal Atatürk’e gönderme yapıldı.

Bizans komutanı, Atatürk’ün sözleri olan “Ben size taarruzu değil ölmeyi emrediyorum!” diyerek askerlerine sesleniyor. O esnada kamera Bizanslı komutanın mavi gözlerini yakın plan ekrana getiriyor.

Görüntüler sosyal medyada büyük tepki topladı. Görüntüleri paylaşan ünlü ekonomist Özgür Demirtaş, “Atatürk’ün sözünü alıp, Bizans askerine söyletmek. O sırada da adamın mavi gözlerine zoom yapmak… Yazık. Aynen böyle devam edin. Atatürk’e olan sevgi ve saygıyı katlıyorsunuz” diyerek tepkisini dile getirdi.

Türkiye’nin başını ABD’yle belaya sokan Bilal’in sınıf arkadaşı çıktı

Okumaya devam et

Popular

Shares