Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Gazeteciler Cemiyeti Veyis Ateş’i üyelikten çıkardı

Türkiye Gazeteciler Cemiyeti (TGC), kara para aklamak suçlamasıyla hakkında tutuklama kararı bulunan iş insanı Sezgin Baran Korkmaz’dan 10 milyon euro istediği belirtilen eski HaberTürk sunucusu Veyis Ateş’i oy birliğiyle üyelikten çıkardı.

BOLD – TGC, iddiaların ardından Veyis Ateş’le ilgili açtığı disiplin soruşturmasında kararını açıkladı. TGC, savunmasını göndermeyen Ateş’in oy birliğiyle üyelikten çıkarılmasına karar verdi.

TGC Yönetim Kurulu’ndan konuyla ilgili yapılan açıklama şöyle:

“Veyis Ateş’in yurt dışında tutuklanan Sezgin Baran Korkmaz’ın taleplerini İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’ya ilettiğini kabul eden açıklamaları ve kamuoyuna yansıyan ‘ses kaydı’ alenileşmiştir.

Veyis Ateş’in tutum ve davranışlarının Tüzüğümüzün 11. maddesinde ifadesini bulan Türkiye Gazeteciler Cemiyeti’nin amacıyla ve Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’nde belirtilen ilkelerle bağdaşmadığı ortaya çıkmıştır.

Tüzüğün 11.maddesi ile Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi’ndeki

‘Gazetecinin doğru davranış kuralları, hak ve sorumluluklarıyla bağdaşmayan tutum ve davranış içinde olmak’ ve

‘Gazeteci, çıkar ve nüfuz sağlayacak habercilikten kaçınmalıdır. Mesleğini gölgeleyecek, itibarını sarsacak türden oluşumlar içerisinde yer almamalıdır’ hükümleri dikkate alınarak Veyis Ateş’in oy birliğiyle üyelikten çıkarılmasına, üyelikten çıkarılma kararına karşı Genel Kurulda itiraz hakkı olduğunun kendisine bildirilmesine karar verilmiştir.”

Arvasi: Erdoğan’ın şahitliği kabul edilemez

Medya

“Dünya bizi konuşuyor” haberleri pahalıya patladı: A Haber ve TRT ekibine dayak

Türkiye’nin ciğerlerini yakan yangınların başladığı günden beri tepkilerin çıkış noktası olan havadan müdahale konusunda Türkiye’nin destan yazdığı ileri süren A Haber ekibi Hisarönü’ndeki canlı yayını tepkiler yüzünden yarıda kesti. Aynı bölgede halk tarafından yalan haber yapmakla suçlanan TRT ekibi ise dayak yedi.

BOLD – Türkiye’nin çeşitli noktalarında başlayan orman yangınları can kayıplarının yanı sıra büyük zarara yol açıyor.

Vatandaşların doğru bilgi alabilmesi için basın mensupları da yangınların başladığı 28 Temmuz’dan beri bölgede ter döküyor.

Yangın yerlerinde işi en zor olan basın mensupları ise AKP’ye yakın medya organlarında çalışanlar.

A Haber editörleri yangının başladığı günden buyana söndürme ekiplerinin havadan yaptığı müdahaleleri öven haberler yapıyor. Yangınların olduğu şehir ve beldelerdeki belediye başkanları ve halk ise havadan müdahalelerin yapılmaması ve bu sebeple yangınların kontrol altına alınamamasından şikayetçi.

A Haber dün de “Dünya Türkiye’nin başarısını konuşuyor” başlıklı bir haber yayınlamış, sosyal medyada büyük tepki toplamıştı.

A HABER’E YANGIN YERİNDE BÜYÜK TEPKİ

Muğla Marmaris’te 5 gündür süren yangınlardan en çok etkilenen yerlerden Hisarönü Mahallesinde alevler giderek büyüyor. Birkaç noktaya sıçrayan yangın yerleşim yerlerine de zarar vermeye devam ediyor.

A Haber muhabiri canlı yayında olduğu sırada kameralar yangını gösterirken, “Şu anda bizim üzerimize geliyorlar. Vatandaşlar çok öfkeli. Çetin buraya gelir misin? Vatandaşların tepkisi üzerine yürümek zorunda kaldık” diyor.

Bu sırada arkadan bir kadının “Sayenizde!” diye bağırarak tepki gösterdiği duyuluyor. Ardından da muhabir yayını kesmek zorunda kalıyor.

TRT HİSARÖNÜ’NDEN KOVULDU

Hisarönü’nde yaşayan yurttaşlar, kendi çabalarıyla evlerini kurtardığını söyleyerek TRT ekibine “Dün Hisarönü kurtuldu dediniz” diyerek tepki gösterdi. Bu sırada NTV muhabiri ise “Kim dedi ya?” şeklinde yanıt verdi.

“Müdahale eden yok, biz burda yanıyoruz, burasına geldi artık milletin” diyen Hisarönülüler TRT ekibinin bölgeden ayrılmasını istedi.

Kalabalıktan bir kişi “Çay niye dağıtıyor o zaman Marmaris’te?” dedi. TRT muhabiri tepkilerin ardından “Polis yok mu ya?” diye bağırdı.

Bazı öfkeli vatandaşlar da “Yalan haber yapıyorsunuz” diyerek TRT ekibine saldırdı. Ekibi tartaklayan kalabalığı yine bölgedeki diğer vatandaşlar sakinleştirdi. TRT ekibi arabalarına binerek bölgeden ayrılmak zorunda kaldı.

“YAPMAYIN DOĞRU HABER VERİN”

Marmaris’te de vatandaşlar TRT ekibine tepki gösterdi. “Doğru haber verin” diye haykıran bir vatandaş muhabire “doğru haber verin, düzgün haber verin. İnsanlar perperişan. Canlı yayın yapın, bizi çekin, bak yanıyor arkası. Uçak yok,  hiçbir şey yok.  Çoluğunuz çocuğunuz var, buraya tatile geliyorsunuz. Gelemeyeceksiniz. Lütfen yapmayın. Herkes gidici, elini vicdanına koy.” dedi.

Antalya Belediye Başkanı feryat etti: Yangın şehre indi ne olur buraya uçak gönderin

Okumaya devam et

Medya

Yetkin: AKP’li belediyeler de yabancı fon kullanıyor

Türkiye’de medyanın tamamını kontrolü altına alan AKP hükumeti, yabancı ülke fonlarıyla bağımsız gazetecilik yapmaya çalışanları hedef aldı. AKP’li belediyelerin de yabancı fon kullandığını hatırlatan gazeteci Murat Yetkin, “Hükûmet yabancı fon gerekçesiyle medyaya baskıyı artıracak” dedi.

BOLD – Gazeteci Murat Yetkin, Türkiye’de faaliyet gösteren bazı medya kuruluşlarına yabancı ülkelerden fon sağlandığına dair haberleri gündemine taşıdı.

Yabancı fon kullanan medya organlarıyla ilgili Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, bu fonları kullananları casusluk yapmakla suçladı. Trol hesaplar ise yabancı fonla ayakta durmaya çalışan medya kuruluşlarını hedef alarak ‘vatan haini’ ilan etti.

AKP’Lİ BELEDİYELER DE FON KULLANIYOR

Yetkin yazısında, “Türkiye’deki faaliyetlere dış kaynaklardan bütçe, ya da fon kullanma konusunda bir yasak yok. Bu tür yasakların olduğu ülkeler var; Suudi Arabistan, Kuzey Kore, İran, Çin gibi. Türkiye dış fon kısıtlaması, özellikle de ABD ve Avrupa Birliği ülkeleri başta Batı’ya fon kısıtlaması getirirse oralardan Türkiye’de, sadece medya değil ama AK Partili belediyeler dahil pek çok projede kullanılan kaynaklar kesilebilir” değerlendirmesini yaptı.

HÜKUMET YANLISI MEDYA OKUNMUYOR, İZLENMİYOR

AKP Hükumeti çizgisindeki düşünce kuruluşu SETA’nın yabancı basın kuruluşlarında çalışan Türk gazetecileri hedef aldığını aktaran Yetkin, “Bu meslektaşlarımızı yabancıların çıkarlarının “uzantısı” olmakla suçladı. Hükümet yanlısı medya okunmuyor, izlenmiyor. Bunu görüyorlar. Bunun sorumlusu olarak parti çizgisindeki medyanın habercilik yapmamasını değil, kontrol dışında kalan medyanın haber yapmasını görüyorlar. Onu engellemeye çalışıyorlar” dedi.

YASALAR ÇERÇEVESİNDE FON KULLANMAK SUÇ DEĞİL

Mesleklerini sürdürmek, doğru bildiklerini, araştırmalarını kamuoyuna aktarmak amacıyla fon kullanan gazetecilere destek veren Yetkin, “Yasalar çerçevesinde fon kullanmak suç değildir. Fon kullanımının gizlenmesi ve amacı dışında kullanılması ayrı konudur. Şimdi medya üzerindeki baskının daha da artmasına yol açacak yasal düzenlemeleri yabancı fon varlığını neredeyse casusluk faaliyeti gibi sunmayı deniyorlar.” ifadeleri kullandı.

38 gazeteci 24 Temmuz Basın Bayramına cezaevinde girdi

Okumaya devam et

Medya

38 gazeteci 24 Temmuz Basın Bayramına cezaevinde girdi

Tek adam tarafından yönetilen AKP Türkiye’si, hapisteki gazeteci sayısı ile dünyada zirveye oynuyor. Basın özgürlüğü sıralamasında dünyada sonlarda olan Türkiye’de 24 Temmuz Basın Bayramı’na 38 gazeteci cezaevinde girdi. 

BOLD – 24 Temmuz Basın Bayramı Türkiye’de yine buruk kutlanıyor. 128 davada 274 gazetecinin yargılandığı Türkiye’de 38 medya çalışanı cezaevinde bulunuyor.

TÜRKİYE BASIN ÖZGÜRLÜĞÜNDE GERİLERDE

24 Temmuz Basın Bayramı dolayısıyla yazılı açıklama yapan CHP Aydın Milletvekili Adalet Komisyonu üyesi Süleyman Bülbül, sadece son 4 ayda en az 400 habere erişim engeli getirildiğini belirtti. Basın Özgürlüğü Endeksi’nde Türkiye’yi 180 ülke içerisinde 153. sırada yer aldığını hatırlatan Bülbül, basına yönelik sansür, şiddet ve tehdidin giderek attığını söyledi.

274 GAZETECİ YARGILANIYOR

2020-2021 yılında 101 gazeteci hakkında soruşturma açıldığını, 128 davada 274 gazetecinin yargılandığını vurgulayan Bülbül, “38 medya çalışanı cezaevindeyken 24 Temmuz Basın Bayramı’nı kutlamak nasıl mümkün olabilir?” diye sordu. Bülbül, AKP iktidarının basın mensuplarını işleri ve hayatlarıyla tehdit ettiğinin altını çizdi.

ERDOĞAN, BASIN ÖZGÜRLÜĞÜ DÜŞMANI

Sınır Tanımayan Gazeteciler (RSF) örgütü, 2016 yılından sonra ilk kez basın üzerinde baskı oluşturan liderlere yer verdiği ‘Basın Özgürlüğü Düşmanlar’ı listesini açıkladı. Dünyadaki 37 devlet ve hükumet başkanının yer aldığı listede AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan da bulunuyor. Raporda Erdoğan’la ilgili “Türkiye Cumhurbaşkanı basından hoşlanmıyor ya da daha doğrusu, sadece ona itaat edip övgüde bulunduğunda hoşlanıyor” ifadelerine yer verildi.

BİR GECEDE BİNLERCE GAZETECİNİN BASIN KARTLARI İPTAL EDİLDİ

Tek adam rejiminin inşası için organize edilen 15 Temmuz sonrasında AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a muhalefet eden binlerce gazetecinin basın kartları bir gecede iptal edildi. 2019’a kadar geçen üç yıllık süreçte Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı tarafından iptal edilen sarı basın kartı sayısı ise 2 bin 397’ye ulaştı.

MUHALİF İSİMLERE BASIN KARTI DA YOK

2 bin 397 iptal edilen sarı basın kartının yanı sıra başkanlık sistemine geçiş sonrası başlatılan basın kartlarının yenilenmesi sürecinde 10 bin 486 başvuru yapıldı. Saray’a bağlı İletişim Başkanlığı muhalif bin 371 kişinin basın kartını yenilemedi. Gazetecilerin, basın kartı başvurusunun iptal edilmesinin bir daha basın kartı alamayacakları anlamına gelmediği ifade eden İletişim Başkanlığı, eksikliklerin giderilmesi halinde başvuruların olumlu değerlendirileceği öne sürdü.

82 GAZETECİ CEZAEVLERİNDE

Suç örgütleriyle ilişkileri ortaya çıkan gazeteciler kollanırken Türkiye Gazeteciler Cemiyeti verilerine göre Türkiye’de 38 gazeteci cezaevlerinde bulunuyor. jailedjournos.com isimli site ise kendi imkanları ile ulaştığı tutuklu gazeteci sayısını 82 olarak açıkladı.

Göz yuman AKP’li belediyeler, suçlanan halk

Okumaya devam et

Popular

Shares