Bizimle iletişime geçiniz

Medya

Meşhur gazetecilerin ‘5 milyon dolar’lık kavgası

Fatih Altaylı, Yılmaz Özdil’in “Sözcü’yü bırakmam için 5 milyon dolar önerdiler” çıkışını ‘küsurat yok’ diyerek eleştiren Ahmet Hakan Çoşkun’a köşesinden cevap verdi.

BOLD – HaberTürk yazarı Fatih Altaylı, Yılmaz Özdil’in ‘Sözcü’yü bırakmam için 5 milyon dolar önerdiler’ çıkışını eleştiren Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Ahmet Hakan’a köşesinden cevap verdi.

KOMİK OLMA

Ahmet Hakan Hürriyet’teki köşesinde, Özdil’in ifadelerinin teklif edilen miktarda küsurat olmadığı için geçeği yansıtmadığını iddia etmişti. Bugünkü yazısında Ahmet Hakan’a cevap veren Fatih Altaylı, ”Yahu Ahmet kardeşim, transfer rakamları tam da böyle olur! Az veya çok ama küsuratsız. Sen sen ol yarın birilerini transfer etmek istersen öyle küsurat işlerine falan girip komik olma. Sana bu paraları önermediler diye de bozulma” ifadelerini kullandı.

İŞTE O YAZI

Altaylı’nın yazısındaki ilgili bölüm şöyle, ”Yılmaz Özdil “Yandaş medya beni 5 milyon dolara transfer etmek istedi” diye açık açık yazınca Ahmet Hakan çok sinirlendi. “Bu Özdil’in müritleri öyle salak ki, küsuratsız sallamalarına bile inanmaya hazır bir okur kitlesi var” demeye getirdi.

Hakan’a göre Yılmaz Özdil’e böyle bir teklif olmamış. Teklif gerçek olsa imiş küsuratlı olurmuş. Yani 5 milyon değil de, 4 milyon 925 bin, 311 dolar gibi mesela. Niye böyle olması gerektiğini ise gerçekten anlamadım. Mesela şimdi Ahmet Hakan gelip bana transfer teklif etse, “Fatihçiğim sana 7 milyon 243 bin 858 dolar versek Hürriyet’e gelir misin?” mi diyecek.

Yahu Ahmet kardeşim, transfer rakamları tam da böyle olur! Az veya çok ama küsuratsız. Sen sen ol yarın birilerini transfer etmek istersen öyle küsurat işlerine falan girip komik olma. Sana bu paraları önermediler diye de bozulma.

Tabii bu olayda Yılmaz Özdil’in de bir eksiği var. Transfer teklifinin kimden geldiğini de açıklamalıydı. O olmadan eksik kaldı.”

İncil ile poz veren Trump, Kuran ile miting yapan Erdoğan’ı hatırlattı: “Şahsım’ın ABD şubesi”

 

Medya

RTÜK cezaları usta gazeteciyi isyan ettirdi: Bunda sonra Seda Sayın tadında…

RTÜK’ün 5 gün karartma cezası verdiği Halk TV’de program yapan Ayşenur Arslan, “Beni sevsinler, kapatmasınlar istiyorum. Artık Seda Sayan tadında program yapacağım” dedi.

BOLD – Radyo Televizyon Üst Kurulunun (RTÜK), oy çokluğuyla aldığı karara göre Halk TV ve TELE 1 televizyonları, RTÜK’ün belirlediği 5 gün boyunca karartılacak. Kanallar aynı maddeden bir kere daha ceza alırsa lisansları iptal edilecek. RTÜK’ün bu ağır bir cezası tartışma konusu oldu. Muhalif kanalların susturulmaya çalışıldığını iddia eden gazeteciler, RTÜK’ün program durdurma yerine, karartma cezası vermesini eleştirdi.

NE DİYORSUN BACIM

Öte yandan, Halk TV’de gündüz kuşağında haber programı yapan, deneyimli gazeteci Ayşenur Arslan da RTÜK’ün kararını eleştirdi. Bundan sonra magazinsel programlar yapacağını söyleyen Arslan, ”Seda Sayan tadında program yapacağım. Onun tam kelimelerini ezberlemem lazım. Mesela ‘Bacım sen ne diyorsun’ diyor. Ara sıra ben bakarım magazine ama hakim olmam lazım” dedi.

KAPATMAZLAR ÇİÇEK GÖNDERİRLER

Arslan’ın konuğu avukat Celal Ülgen de, ”Tam siyasi iktidarın hoşlanacağı program olur. Bundan sonra kapatmazlar, çiçek gönderirler” diyerek Arslan’ın kararını destekledi.

Polis ağzını açana cezayı kesti: Hem sosyal mesafeye uyma hem de bize müdahale et!

 

Okumaya devam et

Medya

Halk TV ve TELE 1 ekranları 5 gün kararacak: Lisansları da iptal olabilir

RTÜK’ün yayın cezası verdiği Halk TV ve TELE 1 kanallarının, aynı maddeden bir kez daha ceza almaları halinde lisansları iptal edilecek

BOLD- Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) genel yayın türünde, ulusal düzeyde yayın yapan kanallara mevcut yasa kapsamında ilk kez ekran karatma cezası uygulayacak.

RTÜK EMİR TELAKKİ ETTİ

Program durdurma yerine ekran karartma cezası verilmesine tepki gösteren RTÜK üyesi İlhan Taşçı, konuyla ilgili şunları kaydetti, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “medya virüsünden kurtulacağız” sözlerini RTÜK’te kendisine “emir telakki eden” anlayış muhalif, özgün ve özgür yayıncılık yapmaya çalışan televizyon kanallarının sesini kesmeye dönük operasyonun bugün ikinci ayağını gerçekleştirdi. Televizyonların kapatmayla sonuçlanabilecek ceza maddelerinden yaptırım kararı verilmesi bu sürecin ilk aşamasıydı. Bugünkü Üst Kurul toplantısında, TELE 1 ve Halk TV’ye 5 (beş) gün yayın durdurma cezası verildi. Karar oy çokluğuyla alındı.”

LİSANSLARI İPTAL EDİLEBİLİR

Taşçı açıklamasının devamında, ”Ağır ceza kadar vahim olan diğer bir nokta ise bu televizyon kanallarının aynı maddeden 1 (bir) kez daha ceza almaları halinde bu kez kanalların lisansları iptal edilecek” dedi.

Ekran karartma cezası RTÜK’ün belirleyeceği tarihler arasında uygulanacak. 5 gün boyunca bu televizyonların ekranları karartılacak.

Gençlerden ‘Sosyal medyama dokunma’ kampanyası: ‘Sakin ol şampiyon’

Okumaya devam et

Medya

ATV için yapılan 90 bin şikayeti RTÜK görmezden geldi

Muhalif kanallara ceza yağdıran Radyo Televizyon Üst Kurulunun, ATV için 6 ayda gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadığı ortaya çıktı.

BOLD – Muhalif kanallara yönelik baskıcı olmakla suçlanan ve son olarak Ülke TV’deki Sevda Noyan’ın konuşmaları sonrası çokça tartışılan, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) yeni bir skandalla gündemde.

RAPOR BİLE TUTULMADI

CHP’li RTÜK üyesi İlhan Taşcı’nın hazırladığı rapora göre, kurul kanallar arasında ayrımcılık yapıyor. Rapora göre, son 6 ay içerisinde, Tele 1, FOX TV ve Halk TV gibi muhalif kanallara para ve yayın durdurma cezası yağdıran RTÜK, Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyinin yönetimindeki, Turkuaz Medya bünyesinde faaliyet gösteren ATV kanalına, vatandaşlardan gelen 90 bin şikayete rağmen tek bir rapor bile hazırlamadı.

BAŞKAN ŞAHİN KANALIN HAMİSİ GİBİ

Raporu hazırlayan Taşcı, “RTÜK Başkanı Ebubekir Şahin’in iktidar yanlısı ATV kanalının hamisi, koruyucusu gibi davrandığının belgesi. Resmen Şahin tarafından ATV’ye dokunulmazlık zırhı giydirilmiş durumda” ifadelerini kullandı.

SAĞLIKÇILARI HEDEF GÖSTEREN MÜGE ANLI İLK SIRADA

Ocak 2020-Haziran 2020 tarihleri arasında RTÜK’e en çok şikâyet edilen kanal ATV oldu. Bu kanal izleyiciler tarafından 89 bin 987 kez RTÜK’e şikâyet edildi. ATV’ye yönelik şikâyetlerin ilk sırasında Müge Anlı ile Tatlı Sert isimli program yer aldı.

Müge Anlı’nın koronavirüsle mücadele sırasında, canlı yayında sağlık personellerini hedef gösterici açıklamalarına bile inceleme yapılmadığı söyleyen Taşçı, “İzleyicilerin, yurttaşların 90 bin şikâyeti ortada dururken, tek bir rapor düzenlenmemesi, bu şikâyetlerin görmezden gelinmesi görevi kötüye kullanmaktır. RTÜK’ün yasal görevleri arasında bu şikâyetleri değerlendirmek de vardır. Ama Ebubekir Şahin, kendi siyasi bakışıyla Anayasal bir kurul olan RTÜK’ün görevini yerine getirmesini engelliyor” dedi.

Fırtına sonrası Küçükçekmece Gölü’nde korkutan görüntü

Okumaya devam et

Popular